Iranian Agriculture News Agency

الگوی کشت به کشاورزان بوشهر ابلاغ شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: الگوی کشت سال زراعی ۱۴۰۰ به کشاورزان این استان ابلاغ شد.

الگوی کشت به کشاورزان بوشهر ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی  افزود: الگو یا پهنه بندی کشت امسال در سطح ۴۳ هزار و ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان اجرا می‌شود و کشاورزان باید بر اساس الگوی کشت ابلاغ شده برنامه ریزی و در استان به کشت بپردازند.

وی بیان کرد: براساس طرح الگوی کشت قرارداد چهارجانبه ای بین سازمان جهاد کشاورزی، شرکت سهامی آب منطقه ای، صنف کشاورزی و کشاورزان منعقد و براساس این تفاهم نامه میزان آب و هیدرو مدول آبیاری، وضعیت اراضی، سطح کشت و نوع محصول تعریف می‌شود.

عمرانی اضافه کرد: با اجرای طرح الگوی کشت ۲۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی انجام می‌شود که باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی اجرای این طرح برای استفاده بهینه از منابع موجود ضروری است.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی غالب استان جالیز، سبزی و صیفی، علوفه‌ای، دانه‌های روغنی، گندم، جو، حبوبات، گوجه فرنگی و گیاهان دارویی است که در قالب طرح الگوی کشت سهم هر شهرستان و محصول برای سال زراعی ۱۴۰۰ مشخص شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: مدیریت منابع آب و خاک، متناسب سازی عرضه و تقاضای محصول، جلوگیری از افزایش تولید و کاهش قیمت که باعث هدررفت منابع و متضرر شدن کشاورزان می‌شود از جمله هدف‌های اجرای طرح الگوی کشت است.

استان بوشهر بیش از ۳۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بیش از ۲۲۰هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات زراعی (آبی و دیم) و باغی می‌رود و ۱۰۰ هزار هکتار آن آیش (نکاشت) است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید