Iranian Agriculture News Agency

1200 تن میوه گرمسیری کنار از سطح باغات آبی استان بوشهر تولید می شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 1200 تن میوه گرمسیری کنار در استان تولید شود که علاوه بر مصرف بازارهای داخلی استان به سایر نیز ارسال می گردد.

1200 تن میوه گرمسیری کنار از سطح باغات آبی استان بوشهر تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، سمیه فرح بخش افزود : احداث باغات  گرمسیری کنار به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب استان بوشهر و نیاز آبی کم و مقاومت به تنش های خشکی، شوری و نیز اقتصادی بودن تولید این محصولات و همچنین اشتغال زایی در مناطق روستایی در جایگاه مناسبی از فعالیت های باغبانی این استان قراردارد.

فرح بخش اظهار داشت: زمان گل دهی میوه گرمسیری کنار از اوایل مهرماه و برداشت این محصول از اوایل بهمن ماه آغاز و تاپایان فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد. که پتانسیل بالقوه ای در توسعه زنبورداری و تولید عسل کنار در استان محسوب می گردد.

وی گفت: با احتساب درختان پراکنده در سطح استان پیش بینی می شود در سال جاری بالغ بر 1200 تن  محصول کنار تجاری برداشت گردد.

سمیه فرح بخش با بیان اینکه شهرستان دشتی در تولید محصول کنار در استان بوشهر جایگاه ویژه ای دارد افزود: میوه های کنار تولیدی علاوه بر مصرف بازارهای داخلی استان به سایر استان های  فارس، اصفهان، خوزستان ارسال می گردد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید