Iranian Agriculture News Agency

شهریار مرشدی:

برگزاری کارگاه آموزشی بیمه کشاورزی در استان بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی، دوره آموزشی بیمه کشاورزی در شهرستان های دشتی، دشتستان و دیر، برگزار گردید .

برگزاری کارگاه آموزشی بیمه کشاورزی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، شهریار مرشدی با بیان اینکه اکثر گروه های هدف در این کارگاه آموزشی نخلداران، مرغداران و تولید کنندگان گوجه فرنگی در منطقه بودند، ابراز داشت با توجه به اینکه کشور ما جزء کشورهای حادثه خیز از نظر خشکسالی، سیل، سرمازدگی و ... می باشد توسعه و ترویج فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی موثرترین راه جهت پیشرفت فعالیت های کشاورزی در این بخش می باشد.

مرشدی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش مددکاران ترویجی به عنوان تسهیلگر حلقه ارتباط با کشاورزان و بهره برداران اظهار کرد: از جمله فواید بیمه محصولات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، افزایش پذیرش تکنولوژیهای پیشرفته، اشاعه روش های نوین زراعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستاییان، ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید و سرمایه گذاری می باشد.

مرشدی افزود: در این کارگاه آموزشی، وضعیت کنونی و برنامه های آینده نظام بیمه کشاورزی، موانع کارایی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، خدمات قابل ارائه توسط صندوق بیمه تشریح و بر لزوم توسعه فرهنگ بیمه با اولویت طرح های نوین بیمه ای تاکید گردید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید