Iranian Agriculture News Agency

تولید دو هزار تن ماهی در قفس در استان بوشهر در سال ۱۴۰۰

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۰ ظرفیت اسمی پرورش ماهی در قفس استان به سه هزار و ۵۰۰ تن و میزان تولید به دو هزار تن می‌رسد.

تولید دو هزار تن ماهی در قفس در استان بوشهر در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، حامد رضایی افزود: امسال با سرمایه گذاری بخش خصوصی دو طرح در کنگان و دیلم هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ تن با ۸ قفس به بهره برداری رسید. همچنین دو مجموعه به ظرفیت هر یک ۵۰۰ تن در گناوه با سرمایه گذاری بخش خصوصی با دو قفس و یک طرح در کنگان با ظرفیت ۵۰۰ تن راه اندازی شد.

وی با بیان این که امسال ۴ مجموعه پرورش ماهی در قفس با ۲۵۰۰ تن ظرفیت داریم گفت: در آغاز سال آینده دو مجموعه پرورش ماهی در قفس در تنگستان هر کدام به ظرفیت ۵۰۰ تن با ۴ قفس راه اندازی می‌شود و در سال ۱۴۰۰ به ۶ مجموعه پرورش ماهی در قفس می‌رسیم.

رضایی سرمایه گذرای اولیه در پرورش ماهی در قفس را بسار هزینه بر ارزیابی کرد و افزود: این طرح توجیه اقتصادی و سودآوری بالا دارد و در یک سال سرمایه بازگشت داده می‌شود.

وی گفت: برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای بومیان و صیادان منطقه هم طرحی در دست اجراست که در ابتدای سال آینده در منطقه رستمی در بخش دلوار طرحی با ظرفیت هزار تن با ۳۲ قفس ۳۰ تنی به بهره برداری می‌رسد و ۳۲ شرکت تعاونی از آن بهره برداری می‌کنند.

رضایی افزود: طرح دیگر ایجاد استخر‌های خانگی برای روستاهیان بومی ایت که در منطقه تنگستان حوضچه‌هایی در ۳۶ منزل با قطر ده تا ۱۲ متر نصب و برای پرورش ماهی ار آب دریا استفاده می‌شود.

وی گفت: مقدمات اجرای مجتمع پرورش ماهی رودشور در گناوه هم فراهم شده است. این طرح ۱۳ روستا را پوشش می‌دهد و با ظرفیت ایجاد هزار و ۳۰۰ شغل در سال آینده به بهره بردرای می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید