Iranian Agriculture News Agency

۶۴ هکتار از زمین‌های شبانکاره رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از ۲۶ قطعه اراضی ملی به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه چشمه خانی شبانکاره که با احداث اعیانی مورد تصرف واقع شده بود، با قلع و قمع ساخت و سازها رفع تصرف شد.

۶۴ هکتار از زمین‌های شبانکاره رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، غلامرضا منتظری افزود: این حکم بر اساس رای صادره از سوی مقامات قضایی بخش و با حضور دادیاردادگستری بخش شبانکاره، نماینده اداره اطلاعات شهرستان، کارکنان فرماندهی انتظامی شبانکاره و آبپخش، فرماندهی و پرسنل یگان حفاظت استان و شهرستان اجرا شد.

وی بیان کرد: این بناهای غیر مجاز شامل ۱۲ اتاقک و ۱۴ سکوی سیمانی است که به صورت پراکنده در زمینی به مساحت ۶۴ هکتار در اراضی چشمه خانی واقع شده‌است.

منتظری با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: در اجرای تأکید رهبر معظم انقلاب رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این مجموعه قرار دارد و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف زمین‌های ملی در کوتاه ترین زمان عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

منتظری با اشاره به اقدام‌های پیشگیرانه از قبیل احداث کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک بین مرز اراضی ملی، اشخاص و گشت‌های شبانه روزی و راه‌اندازی پایگاه‌های مردمی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از مردم خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز استعلام‌های لازم را از منابع طبیعی و دستگاه‌های ذیصلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا بصورت عمدی به زمین‌های ملی تجاوز نکنند که ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و سوء پیشینه و تخریب بناهای احداثی، متحمل هزینه خواهند شد.

وی از بهره‌برداران و دوست‌داران طبیعت خواست در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید