Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت سردخانه‌ها در استان بوشهر به 114.5 هزار تن رسید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما در استان گفت: در راستای حفظ کیفیت محصولات ظرفیت سردخانه‌ها در استان بوشهر به ۱۱۴.۵ هزار تن رسیده است که از این میزان ظرفیت ۶۵۵۰۰ تن بعنوان پشتیبان صنعت خرما جهت نگهداری محصول خرمای استان فعالیت دارند .

ظرفیت سردخانه‌ها در استان بوشهر به 114.5 هزار تن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مصطفی قلی‌پور با تاکید بر توسعه زیر ساخت‌های صنایع تبدیلی در عرصه محصولات کشاورزی اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی در عرصه‌های زارعی، باغی، دامی و شیلاتی. صیفی‌جات و سبزی از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار است چراکه بیش از 1.5 میلیون تن انواع محصولات در استان تولید و عرضه می‌شود.

وی، با بیان اینکه  طرح‌های مهمی برای ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای در استان بوشهر اجرا شده است گفت: در چند سال اخیر در راستای بهبود تکمیل زنجیره تولید در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و در این راستا در ایام دهه فجر طرح‌های مهمی در شهرها و روستاهای استان افتتاح شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعال شدن واحدهای راکد در استان بوشهر خبر داد و افزود: با حمایت‌های ویژه و پرداخت تسهیلات موردنیاز بانکی، امسال تاکنون 8 واحد راکد صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر فعال شد.

قلی‌پور با اشاره به فعال شدن هشتمین واحد راکد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه تولید و بوجاری بذر در تنگ‌ارم  شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای راکد و تاکید استاندار بوشهر در این زمینه  واحد یاد شده با ظرفیت 5 تن در ساعت وارد عرصه تولید و فعالیت شد.

وی بیان کرد: با توجه  اینکه شهرستان دشتستان و مناطق و بخش‌های  تنگ‌ارم و بوشکان یکی از مراکز مهم تولید و زراعت گندم و جو استان است راه‌اندازی واحد صنایع تبدیلی بوجاری بذر یاد شده نقش به‌سزایی در تامین نیاز کشاورزان دارد که اکنون در استان بوشهر 6 واحد صنایع بوجاری انواع  بذر فعالیت دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید