Iranian Agriculture News Agency

ماجرای تخریب ساخت و ساز‌ها در دشتستان چه بود؟

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ساخت‌وساز‌های تخریب شده در اطراف بیمارستان شهید گنجی برازجان، به صورت غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بنا شده بودند.

ماجرای تخریب ساخت و ساز‌ها در دشتستان چه بود؟

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر؛ یکی دو روز است که تصاویری در فضای مجازی استان بوشهر دست به دست می‌شود با این عنوان که ساختمان مردم را در اطراف بیمارستان شهید گنجی برازجان شبانه تخریب کرده‌اند.

مرضیه جمال پور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در این ارتباط بیان کرد: به منظور حفظ زمین‌های کشاورزی، ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز که در زمین‌های کشاورزی اطراف بیمارستان شهید گنجی برازجان صورت گرفته بود، تخریب شد.

وی ادامه داد: پیش از تخریب، با وجود اینکه طبق قانون لازم نیست به متخلفانی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند هشدار داده شود، اما همکاران ما به این افراد تذکر و هشدار داده بودند. همچنین تخریب‌ها با هماهنگی مرجع قضائی و اطلاع شورای تامین شهرستان صورت گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیشتر بنا‌های تخریب شده در حال ساخت بودند و شاید یک یا دو مورد به طور کامل ساخته شده بودند. به هر ترتیب ساخت وساز‌ها غیرمجاز بوده و طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال ۷۴ در مجلس شورای اسلامی، باید با این ساخت و ساز‌ها برخورد شود.

جمال پور گفت: از ابتدای سال تا کنون ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان‌های دیر، گناوه، دیلم، دشتستان و دشتی تخریب شده اند.

وی تاکید کرد: ما موظف به حفظ زمین‌های کشاورزی هستیم تا امنیت غذایی کشور حفظ شود و می‌خواهیم با کارهای فرهنگی مردم خودشان به این نتیجه برسند که نباید زمین‌های کشاورزی را بدون مجوز تغییر کاربری دهند، اما زمانی که توصیه‌ها کارساز نیست، به سراغ تخریب می‌رویم که وظیفه ما است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: ۱۰ درصد زمین‌های استان بوشهر را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند که همه آن‌ها نیز قابل کشت نیستند. با توجه به محدود بودن کشتزار‌ها و اقلیم خشک استان، لازم است بیش از پیش در حفظ زمین‌های کشاورزی تلاش کنیم.

جمال پور عنوان کرد: خاک، ثروت خدادادی هر سرزمین است که بی‌توجهی به حفظ آن می‌تواند آن سرزمین را با تهدید امنیت غذایی رو به رو کند، اما برخی افراد سودجو بدون توجه به اهمیت فراوان خاک، دست به تغییر کاربری زمین‌ها می‌زنند؛ کاری که نسل امروز و فردا را در تامین غذا دچار مشکل خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید