Iranian Agriculture News Agency

14سایت جامع الگویی ترویجی در استان بوشهر در حال اجرا می باشد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال زراعی 1400 – 1399، تعداد 14 سایت جامع الگویی ترویجی در 7 شهرستان استان در حال اجرا می باشد.

14سایت جامع الگویی ترویجی در استان بوشهر در حال اجرا می باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشه، شهریار مرشدی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای 14 سایت جامع الگویی در ایت استان، افزود: این سایت های الگویی که هم اکنون در 7 شهرستان استان ( بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، کنگان و گناوه) در حال اجرا می باشند، زمینه ساز همگرایی بین فعالیت های مختلف در بخش کشاورزی در تعامل با بخش های اجرایی، تحقیقاتی و کشاورزان پیشرو است تا بتوان از جمیع ظرفیت های موجود برای دستیابی به اهداف بخش کشاورزی بهره برداری کرد.

مرشدی اظهار داشت: با اجرای طرح مذکور می توان مشارکت کشاورزان در یادگیری، توسعه تکنولوژی و توسعه آگاهانه روش های نوین کشاورزی، شاهد بهره وری بخش کشاورزی در استان بود.

وی گفت: منظور از سایت الگویی جامع تولیدی این است که: یک واحد تولیدی اصلی متعلق به یک مددکار ترویجی و یا تسهیلگر روستایی و تعدادی واحد تابعه متعلق به سایر بهره برداران یک روستا، که در آن ها توصیه های فنی و یافته های تحقیقاتی و طرح های مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی با تجمیع منابع و امکانات، اجرا شده است؛ تعمیم و توسعه می یابد.

مرشدی افزود: در اجرای سایت های الگویی مواردی همچون روش خاک ورزی حفاظتی، توصیه کودی براساس آزمون خاک، استفاده از بذور مناسب منطقه، استفاده از روش های نوین آبیاری و تاریخ کاشت رعایت می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در اجرای سایت های الگویی، کشاورزان به صورت کارگاهی تحت آموزش قرار می گیرند و برنامه های آموزشی براساس اهداف اجرایی، افزایش عملکرد، افزایش راندمان آبیاری، مدیریت مزرعه و محصول سالم براساس نیاز بهره بردار انجام می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید