Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

ایجاد ۵۵۰۰ فرصت شغلی در طرح تحول نخلستان دشتستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح تحول کشاورزی و تبدیل شیوه آبیاری سنتی نخیلات به نوین خبر داد و گفت: در اجرای این طرح برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر فرصت اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.

ایجاد ۵۵۰۰ فرصت شغلی در طرح تحول نخلستان دشتستان

محمد تقی منوچهری رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر با اشاره به تولید انواع محصولات از اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: این استان در عرصه‌های زراعی، باغی، نخیلات، صیفی و سبزی‌جات از ظرفیت بالایی برخوردار است چراکه تولید محصولات کشاورزی این استان به ۱.۴ میلیون تن در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱.۲ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود گفت: سالانه افزون بر ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات و ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح نخلستان در قالب طرح تحول کشاورزی خبر داد و بیان کرد: این طرح در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده که با تبدیل شیوه آبیاری سنتی نخیلات به نوین تحول مهمی در عرصه تولید و اشتغال در نخلستان‌ها ایجاد می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه هزینه هر هکتار اجرای طرح تحول کشاورزی در دشتستان به ۴۱ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: در مجموع در اجرای این طرح که اراضی نخیلات دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم شدن پنج هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال‌زایی در اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان بیان کرد: تکمیل طرح نخلستان، تحول مهمی در اقتصاد کشاورزی دشتستان و نخل‌داران ایجاد می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون این طرح در اراضی نخلستانی ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال اجرا است افزود: امسال در سطح یک‌هزار ۱۳۳ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده که تا یک‌هزار و ۸۲۰ هکتار افزایش می‌یابد.

منوچهری با بیان اینکه طرح یاد شده خارج از طرح نخلستان است تصریح کرد: علاوه بر آن طرح احداث گلخانه در دستور کار قرار دارد که پنج هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید