Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

هجوم ملخ های صحرایی به استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با ورود توده بارنزا از روی خلیج فارس به استان شاهد ورود ملخ صحرایی به شهرستان های گناوه، دیلم و دشتستان بوده ایم. لذا همه کشاورزان، محیط بانان و سایر افراد درخواست می شود در صورت دیدن کانون های جدید آلوده به ملخ، مسئولان جهاد کشاورزی منطقه خود را در جریان قرار دهند.

هجوم  ملخ های صحرایی به استان بوشهر

به گزارش خبرنگارایانادر استان بوشهر، خسرو عمرانی افزود: با توجه به ورود زود هنگام ملخ به استان در ماههای آینده همزمان با رویش محصولات زراعی از قبیل گندم و کلزا شاهد خروج و تغذیه پوره های ملخ صحرایی هستیم و به دلیل مناسب بودن شرایط جوی در بهمن و اسفند ماه نیز با جمعیت بالایی از ملخ صحرایی که از مناطق زمستانه در شاخ آفریقا و اطراف دریای سرخ به سمت مناطق بهاره از جمله ایران ریزش خواهند نمود مواجه می شویم که سطح مبارزه، تعداد مراحل و سختی کار مبارزه را مضاعف میکند.

عمرانی اظهارکرد: کنترل ملخ در مرحله نابالغ و بالغ قبل از تخم ریزی و تولید نسل بعد، حائز اهمیت می باشد و در همین راستا همه امکانات و تجهیزات برای دیده بانی و مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان بسیج شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از همه کشاورزان، محیط بانان و سایر افراد درخواست کرد در صورت دیدن کانون های جدید آلوده به ملخ، مسئولان جهاد کشاورزی منطقه خود را در جریان قرار دهند.

عمرانی همچنین بر ضرورت همکاری دهیاران، شوراها و منابع طبیعی برای تشخیص کانون های آلوده و کنترل به موقع تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید