Iranian Agriculture News Agency

اعتمادی:

پرداخت1027 میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال بخش کشاورزی به استان بوشهر

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 69 طرح با مبلغ 1027 میلیارد ریال در قالب برنامه افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر موفق به دریافت تسهیلات بانکی شده اند .

پرداخت1027 میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال بخش کشاورزی به استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مهدی اعتمادی افزود: منابع تامین اعتبارات پرداخت این تسهیلات در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 97 ، اعتبارات تلفیقی صندوق توسعه ملی با منابع بانکها وبا نرخ های حمایتی است.متقاضیان این تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی با مراجعه به سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی – سیتا - اقدام به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات طرح خود کردند.

اعتمادی اظهارکرد: درخواست های متقاضیان پس از بررسی در کارگروه برنامه تولید و اشتغال با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط و بانکهای عامل معرفی شدند.

وی گفت: بیش از 50 درصد مبلغ تسهیلات پرداختی مربوط به 31 طرح تولید محصولات گلخانه ای است. توسعه طرحهای کشت محصولات گلخانه ای با نگرش گسترش کشت های متراکم، بهینه سازی و افزایش بهره وری تولید با استفاده کاراتر از منابع با ارزش آب و خاک موجب ایجاد اشتغال فرصت های شغلی جدید خواهند شد و از اولویت های توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان است.

اعتمادی بیان نمود: خوشبختانه با استقبال سرمایه گذاران و بهره برداران بخش کشاورزی طی سالهای اخیر جهش بی سابقه ای در گسترش  فضای گلخانه ای  استان ایجاد شده است و استان بوشهر در تولید و تامین نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز کشت های فضای باز، پیشرو است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: رتبه بعدی پرداخت مربوط به تولیدات شیلات و ابزیان با 14 طرح و بیش از 230 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی است که با توجه به وجود اراضی مستعد ساحلی و ارزش افزده قابل توجه تولید ابزیان بخصوص پرورش میگو نقش قابل توجه ای در افزایش تولید خواهند داشت. سایر طرحهای پرداختی در زیر بخش های صنایع تبدیلی و غذایی، تولیدات دامی و خدمات دامپزشکی و توسعه کشت گیاهان دارویی بوده  است.

 اعتمادی اظهارکرد: بانک های عامل تسهیلات مذکور، بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک بوده اند و بیش از 85 درصد این اعتبارات توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید