Iranian Agriculture News Agency

ورود موج اول ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر/ عملیات مبارزه آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ورود موج اول ملخ‌های صحرایی به استان خبر داد و گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر آغاز شد.

ورود موج اول ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر/ عملیات مبارزه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  از ورود موج اول ملخ‌های صحرایی به استان خبر داد و گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر آغاز شد.

وی با اشاره به انجام تدارک لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر بیان کرد: سم مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌های صحرایی تأمین شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف در مقابله با ملخ‌ها، ادامه داد: ردیابی، پایش و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه دو سال پیش مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی استان انجام شده بود، افزود: سال قبل نیز مبارزه با ملخ‌ها در سطح ۴۲ هزار هکتار انجام شد.

سبحانی از بسیج همه امکانات برای مقابله با ملخ‌های صحرایی خبر داد و بیان کرد: با ورود موج اول ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر تلاش جدی برای مقابله با این آفت انجام شده است.

با مشاهده ملخ‌ها گزارش دهید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه گفت: طی سال‌های اخیر ملخ‌های صحرایی نقاطی از استان بوشهر از جمله شهرستان گناوه را مورد حمله قرار دادند که خسارت‌هایی به این شهرستان وارد شد.

عباس تخم افشان با اشاره به شناسایی، دیدبانی و ردیابی ملخ‌های صحرایی توسط جهاد کشاورزی شهرستان گناوه اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده ملخ‌ها، آمادگی لازم را برای مقابله داریم.

وی افزود: در سطح شهرستان گناوه، طی دو سال اخیر انواع روش‌های سمپاشی زمینی و هوایی مبارزه با ملخ‌های صحرایی نظیر دستگاه‌های یو ال وی، سمپاش فرغونی، پشت تراکتوری و توربولاینر و هواپیما برای مقابله با ملخ‌ها به کار گرفته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه افزود: همه کشاورزان و ساکنان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه در صورت مشاهده دسته‌های ملخ، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه اطلاع دهند.

هرچند هنوز حجم هجوم ملخ‌ها و محل استقرار آنها در سومین سال حمله به استان بوشهر مشخص نیست ولی انتظار می‌رود با تکیه بر تجربیات سال‌های قبل و آمادگی لازم، شاهد کمترین خسارت‌ها باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید