Iranian Agriculture News Agency

تقاضای کشاورزان استان بوشهر در تعدیل قیمت آب‌بهای نخیلات بررسی می‌شود‌

افزایش قیمت آب‌بهای نخیلات به ازای هر اصله نخل از دو هزار و ۳۳۵ به ۴ هزار تومان سبب نگرانی نخل‌داران شده است که برای تعدیل این قیمت خواستار چاره‌اندیشی مسئولان هستند.

تقاضای کشاورزان استان بوشهر در تعدیل قیمت آب‌بهای نخیلات بررسی می‌شود‌

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تشکیل جلسات تخصصی با حضور نخل‌داران، کشاورزان، مسئولان آبیاری، تعاونی‌ها و دیگر مسئولان خبر داد و افزود: در این جلسه کشاورزان خواستار تعدیل این قیمت و چاره‌اندیشی مسئولان ذیربط شدند و قرار است در کارگروه ماده ۱۱ به این مهم پرداخته شود.

محمد تقی منوچهری گفت: کشاورزان استان امسال از ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار بیش از ۱۶۴ هزار تن خرما، خارک و رطب برداشت کردند.

وی حمایت از کشاورزان را یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت آبیاری در نخیلات، طرح نخلستان برای تغییر آبیاری از روش سنتی به نوین در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب و اکنون در نخسلتان‌های دشتستان اجرایی شده است.

یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی استان بوشهر کشت نخل و تولید خرما و تولید سالانه ۱۶۵ هزار تن محصول خرما، این استان را به قطب این محصول تبدیل کرده است.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه حدود ۱۶۵ هزار تن تولید خرما دارد که شهرستان‌‌های دشتستان، تنگستان و جم قطب‎های اصلی تولید خرما در این استان هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید