Iranian Agriculture News Agency

تأمین سویا، مشکل پرورش دهندگان میگوی در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تامین سویا از بازار آزاد از مشکلات صنعت پرورش میگو است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

 تأمین سویا، مشکل پرورش دهندگان میگوی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، علی بازدار بیان کرد: تولید میگوی پرورشی یکی از محور‌های توسعه، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی و معیشتی استان بوشهر است و تاکنون اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین غذای میگو‌های پرورشی یکی از دغدغه تولید کنندگان است افزود: امسال در امر آبزی‌پروری ۳۹ هزار تن غذا مورد نیاز صنعت پرورش میگوی استان بوشهر تامین و توزیع و بیش از یک سوم آن در کارخانه‌های غذای آبزیان استان بوشهر تولید شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، سویا را یکی دیگر از نیاز‌های پرورش دهندگان صنعت میگو دانست و بیان کرد: از ۴ هزار تن سویای مورد نیاز صنعت پرورش میگو در سال جاری، ۹۰ درصد آن با نرخ دولتی تامین شد.

وی تامین سویا از بازار آزاد را یکی از مشکلات صنعت پرورش میگو دانست و افزود: اختلاف فاحش بین قیمت آزاد و دولتی سویا یکی از مشکلات اصلی صنعت پرورش آبزیان است که باید در این راستا چاره اندیشی شود.

بازدار با اشاره به افزایش ظرفیت تولید میگوی پرورشی به ۳۵ هزار تن در استان بوشهر گفت: برای تولید این میزان میگوی پرورشی نیاز به تامین غذای میگو از جمله ۵ هزار تن سویا است که باید تا ۲ ماه دیگر تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت تغذیه میگوی پرورشی عنوان کرد: در صنعت پرورش آبزیان، برای یک‌کیلوگرم پرورش میگو، ۱.۵ کیلوگرم غذا در طول پرورش نیاز است که باید ۳۰۰ گرم آن سویا باشد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، با تاکید بر تعیین سهمیه سویا پرورش دهندگان صنعت آبزی‌پروری افزود: تفکیک نشدن سهمیه صنعت پرورش آبزیان با پرورش دام و طیور یکی از مشکلات است چراکه این رویه سبب شده سهمیه طرح‌های آبزی‌پروری به‌خوبی مشخص نباشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید