Iranian Agriculture News Agency

استاندار بوشهر خبر داد:

احداث شهرک خرما در دشتستان

استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت سنجی صورت گرفته شهرک خرما در شهرستان دشتستان این استان احداث می‌شود.

احداث شهرک خرما در دشتستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، عبدالکریم گراوند  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث شهرک خرمایی پیگیری کند تا زمینی که بخش خصوصی برای احداث پتروشیمی در محدوده بخش آبپخش دشتستان خریداری کرده بود به عنوان محل احداث این شهرک انتخاب شود.

وی بیان کرد: احداث شهرک خرمایی در شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید این میوه گرمسیری می‌‎تواند این محصول را عرصه‌‎های مختلف تولید، بسته بندی، صادرات و بازار فروش متحول کند.

گراوند ادامه داد: مدیریت ارشد استان بوشهر همواره در بحث نخیلات موضوع را با حساسیت و ظرافت دنبال می‎کند که در همین ارتباط طرح آبیاری نوین نخیلات در سطح برخی از نخلستان‎های این استان عملیاتی شده‌است.

استان بوشهر با ۶ میلیون اصله نخل سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن خرما تولید می‌کند که از این میزان چهار میلیون اصله نخل با ۱۲۰ هزار تن تولید مربوط به شهرستان دشتستان است.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت پرورش آرتمیا در این استان اظهار داشت: باید قبل از هر اقدام بحث فنی و کارشناسی انجام تا مسیر این پروژه به صورت علمی و دقیق طی شود که در این زمینه یک تفاهم‌نامه چهارجانبه بین اداره‌کل شیلات، استانداری و دانشگاه‌ خلیج فارس منعقد شد که باید از ظرفیت‎های آن بخوبی استفاده شود.

وی گفت: چنانچه پرورش آرتمیا در استان بوشهر جا بیفتد درآمدزایی آن بیش از صنعت میگو است.

گراوند یادآور شد: از خروجی سایت‌های پرورش میگو می‌توان برای پرورش آرتمیا استفاده کرد که در این زمینه برای حمایت‎های لازم در ابتدا چهار میلیارد ریال اختصاص اعتبار صورت گرفت.

وی در ارتباط با موضوع تهاتر کالاهای صادراتی و وارداتی نیز اظهار داشت: در ارتباط با بحث تهاتر صادرات و واردات دستگاه‎های ذیربط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل شیلات کارگروه مرتبط با آن را هر چه سریع‌تر فعال کنند.

گراوند همچنین با تاکید بر سرعت بخشی در روند صدور پروانه‌‎های کسب واحدهای صنفی بیان کرد: برای تحقق این موضوع قانون گذار ظرفیت‎های بسیار خوبی را تعریف کرده‌است که باید از آن نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید