Iranian Agriculture News Agency

۸۰ درصد صنایع فرآوری آبزیان استان بوشهر در مدار فعالیت و تولید قرار گرفت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز ساخت ۵۱ صنایع فرآوری آبزیان در استان گفت: اکنون ۸۰ درصد صنایع فرآوری آبزیان استان بوشهر در مدار فعالیت و تولید قرار گرفته است.

۸۰ درصد صنایع فرآوری آبزیان استان بوشهر در مدار فعالیت و تولید قرار گرفت

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر  توسعه صنایع فرآوری در بخش محصولات کشاورزی و شیلاتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی دارای جایگاه مهمی است چراکه  در تولید محصولات زارعی، باغی، صیفی‌جات، سبزی‌جات و محصولات شیلاتی و آبزی‌پروری از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است.

وی، تولید 21 هزار تن میگوی پرورشی را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر در تولید محصولات آبزی‌پروری دانست و بیان کرد: از این میزان تولید بیش از 90 درصد آن صادر می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور مجوز تاسیس 51 واحد صنعتی فرآوری آبزیان در استان خبر داد و بیان کرد: اکنون بیش از 80 درصد این واحدهای صنعتی فرآوری به تعداد 40 واحد در مدار فعالیت و تولید قرار گرفته است.

قلی‌پوراز افزایش سردخانه‌های استان بوشهر برای نگه‌داری محصولات کشاورزی و شیلاتی خبر داد و بیان کرد: ظرفیت واحدهای سردخانه‌ای نگه‌داری  محصولات در این استان افزایش یافته و اکنون با ظرفیت 41 هزار تن سردخانه در استان بوشهر  برای نگه‌داری محصولات کشاورزی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر تصریح کرد:ظرفیت صنایع فرآوری و بسته‌بندی  محصولات کشاورزی استان بوشهر65 هزار تن است که برای یک‌هزار و 500 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده‌ است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه غالب این صنایع تبدیلی در دشتستان و تنگستان قرار دارد گفت: صنایع فرآوری علاوه بر بسته‌بندی‌، محصولاتی از جمله شیره، شکلات، حلوا، پودر هسته، خمیر و محصولات متفاوت دیگر از خرما تولید می‌کنند.

قلی‌پور از افزایش ظرفیت‌ صنایع تبدیلی و سردخانه‌‌ای در سال جهش تولید خبر داد و بیان کرد: در سال جهش تولید 10 هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی،  2 واحد بسته‌بندی گوشت و 3 واحد فرآوری آبزیان در استان بوشهر افزوده می‌شود .

وی،  ظرفیت صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر در بخش محصولات شیلاتی را  126 هزار تن دانست و تصریح کرد: با توجه به تولید 600  هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، صنایع فرآوری این محصول گسترش یافت و  اکنون در صنایع تبدیلی گوجه فرنگی 4 کارخانه در زمینه تولید رب گوجه و سس فعال شده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت تسهیلات راه‌اندازی واحدهای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات توسعه صنایع فرآوری، سرخانه‌ای و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، واگذاری زمین در شهرک صنعتی به صورت اقساط از جمله برنامه‌های حمایتی جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید