Iranian Agriculture News Agency

ملخ‌ها در بهمن به استان بوشهر حمله می‌کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: برای سومین سال پیاپی حمله ملخ‌ها به استان را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال این حمله از سمت همسایه‌های شرق کشور باشد.

ملخ‌ها در بهمن به استان بوشهر حمله می‌کنند

خسرو عمرانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌های تابستان در شبه‌قاره هند و پاکستان و پوشش گیاهی ضعیف، جمعیت کمتری از ملخ‌ها شکل گرفته، بنابراین ورود ملخ‌ها با تأخیر از شرق کشور یعنی از سمت هند و پاکستان و در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان را خواهیم داشت.

او اضافه کرد: در جنوب کشور حمله ملخ‌ها به استان بوشهر صورت می‌گیرد که در اوایل بهمن بخش عمده‌ای از هجوم ملخ‌ها از راه شبه‌جزیره عربستان خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در دو سال گذشته حمله ملخ‌ها یک بار در اول بهمن و سال بعد در اول اسفند رخ داد.

عمرانی افزود: اطلاع‌رسانی به‌هنگام به مردم، نیروهای دریابانی، کشاورزان و چوپانان، محیط‌بانان و منابع طبیعی می‌تواند در پایش به‌موقع ملخ‌ها و سم‌پاشی کمک کند، زیرا کانون ملخ‌ها باید سم‌پاشی شود.

او گفت: هم‌اکنون سم به اندازه کافی تهیه شده و ناوگان سم‌پاشی آماده است که امیدواریم با توجه به تجربه‌های این دو سال مانع ورود خسارت به عرصه‌های طبیعی، زراعی و باغی شویم.

عمرانی عنوان کرد: در حمله ملخ‌ها، حجم و سطح ورود و مناطق ورود که در دشت یا کوهستان باشد در نوع عملیات و هزینه‌ها اهمیت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد که در سال ۱۳۹۷ که ملخ‌ها به دشت‌ها حمله کردند ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی، زراعی و باغی خسارت دید در سال ۱۳۹۸ ملخ‌ها به مناطق کوهستانی استان حمله کردند خسارتی نداشتیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید