Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

کمیت و کیفیت خرمای امسال خوب است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وجود بیش از ۳۴ هزار هکتار نخلستان در استان به خبرنگار ما گفت: پیش‌بینی می‌شود مجموع برداشت محصول از نخلستان‌ها به ۱۶۴ تا ۱۶۵ هزار تن برسد.

کمیت و کیفیت خرمای امسال خوب است

خسرو عمرانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: ۶۰ درصد عملیات برداشت از نخلستان‌های استان تا کنون انجام گرفته است.

او ادامه داد: برداشت خرما از اوایل شهریور آغاز شده و با توجه به اینکه تابستانی بدون گردوغبار داشتیم و بارندگی دو سال گذشته به نسبت خوب بوده، محصول امسال از نظر کمیت و کیفیت مطلوب است.

بازار بی رونق خرما کام نخل داران بوشهری را تلخ کرد/ میز صادرات خرما در وزارت خارجه برگزار می‌شود

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: ۷۰ درصد خرمای استان در دشتستان به دست می‌آید و تنگستان و جم در رتبه‌های بعدی تولید این محصول قرار دارند. همچنین بیشترین گونه‌های خرما در استان را کبکاب، زاهدی، خاصویی و شکر تشکیل می‌دهند.

عمرانی گفت: کبکاب و زاهدی ارقام صادراتی و دارای برند هستند و به عنوان محصول ملی ثبت شده‌اند.

شرایط اقتصادی و کرونا عوامل کم رونقی بازار خرما

او رونق نداشتن بازار خرما را ناشی از شرایط کلی حاکم بر جامعه عنوان کرد و افزود: شرایط اقتصادی و شیوع کرونا تنگنا‌هایی برای خرید خرما ایجاد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در عملیات برداشت، پاک کردن و درجه بندی خرما، با توجه به تلاش برای کاهش تعداد کارگران به علت شیوع کرونا مشکلاتی وجود دارد. همچنین در خصوص صادرات دغدغه‌هایی هست که امیدواریم در ادامه شرایط بهتر شود.

عمرانی در همین حال به این نکته اشاره کرد که اگر چه مشکلاتی در زمینه صادرات به وجود آمده است، اما آمار‌های کشوری نشان می‌دهد صادرات این محصول در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

او ابراز امیدواری کرد: وضعیت صادرات به گونه‌ای باشد که مشکلی برای فروش و بازاریابی محصول نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید