Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

گوجه خارج از فصل نیازمند الگوی کشت ویژه استان‎های تولیدکننده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: گوجه خارج فصل نیازمند الگوی کشت کلی ویژه و همچنین هماهنگی لازم بین استان‎های تولیدکننده است.

گوجه خارج از فصل نیازمند الگوی کشت ویژه استان‎های تولیدکننده است

محمد تقی منوچهری درگفت و گو با خبرنگار ایانا گفت: بیشترین میزان گوجه فرنگی خارج از فصل کشور در بوشهر تولید می‎‌شود که از پایان مهرماه برداشت آن آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

وی بیان کرد: یکی سری الزام ‌ها است که درصورت رعایت آن مسائل و مشکلات حوزه  گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر کاهش می‌ یابد.

منوچهری ادامه داد: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر باید بستر لازم را برای صادرات و اداره کل حمل و نقل موضوع تامین وسیله حمل و ابلاغ تعرفه حمل بار را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت: تعاونی روستایی با آمادگی برای عرضه مستقیم محصول در میدان میوه و تره بار و برنامه ریزی برای خرید توافقی و حمایتی گوجه فرنگی و بانک کشاورزی در موضوع پرداخت تسهیلات و بخش خصوصی نیز با الگوی کشت می ‌توانند به بهبود وضعیت گوجه فرنگی خارج فصل استان کمک کنند.

منوچهری تاکید کرد: ابلاغ الگوی کشت کلی به استانها، هماهنگی بین تولید کنندگان گوجه خارج از فصل و برنامه ریزی لازم برای صادرات و همچنین خرید گوجه فرنگی ربی باید دستور کار جدی دستگاه‌های ذیریط قرار گیرد.

وی یادآورشد: تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر سالانه افزون بر یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن است که مزیت‎های اصلی استان در این حوزه شامل نخیلات، گوجه فرنگی خارج از فصل و محصولات شیلاتی است.

منوچهری یادآور شد: این استان بیش از ۱۶۵ هزار تن خرما،۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل، حدود یک میلیون تن انواع محصولات صیفی و سبزیجات و در حوزه شیلات نیز حدود ۲۹ هزار تن میگوی پرورشی که بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور است را شامل می‎شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید