Iranian Agriculture News Agency

آب ناشی از بارندگی برای کشت گلخانه‌ای استفاده شود

فرماندار بوشهر گفت: با توجه به کاهش منابع آبی باید راه‌های استفاده از آب حاصل از بارندگی برای آبیاری محصولات گلخانه‌ای بررسی و به کار گرفته شود.

آب ناشی از بارندگی برای کشت گلخانه‌ای استفاده شود

عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در جلسه توسعه گلخانه با استفاده از آب‌های سطحی که با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بیان کرد: افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به منابع آبی جدید، ضرورت بهره برداری و استفاده هر چه بهتر از آب‌های قابل استفاده شامل منابع زیرزمینی، منابع سطحی و روان‌آب‌های حاصل از بارندگی را آشکار می‌سازد.

وی ادامه داد: استادان مختلفی نقش موثر استفاده از سطوح آبگیر باران در آبیاری تکمیلی را بررسی و تایید کرده‌اند. بنابراین باید با محاسبه میزان آب قابل جمع آوری از بارندگی‌های سالانه باید امکان استفاده از این آب‌ها در آبیاری برخی از محصولات عمده گلخانه‌ای بررسی شود.

فرماندار بوشهر با تاکید بر بررسی روش‌های مختلف برای استفاده از آب باران در گلخانه‌ها، عنوان کرد: می‌توان مکانی در کنار گلخانه‌ها برای هدایت آب حاصل از بارندگی ایجاد کرد و در سامانه‌ای هیدروپونیک با محاسبه سطح مورد نیاز برای تامین نیاز آبی این گیاهان و با در نظر گرفتن روش‌هایی برای جلوگیری از تبخیر آب‌های جمع آوری شده، از این منبع آبی به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید