Iranian Agriculture News Agency

۱۲۰۰ نفر در پرورش میگوی گناوه شاغل هستند

رئیس شیلات بندرگناوه گفت: ۱۰۰ شرکت با ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۰۰ نفر در طرح‌های میگوی این شهرستان در زمینه تولید این آبزی صادراتی ارزآور فعال هستند.

 ۱۲۰۰ نفر در پرورش میگوی گناوه شاغل هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مهدی ابراهیمی گفت:  یکهزار و ۷۷۰ هکتار از سطح  مزارع این شهرستان در مناطق ریگ، رودشور جنوبی و حله در قالب  یکهزار و ۵۲۵ استخر زیر کشت پرورش میگو رفته است.

وی اظهار کرد: امسال پرورش دهندگان میگو در  این شهرستان ۴۷۴ میلیون و ۳۶ هزار قطعه لارو میگو از اول خرداد ذخیره‌سازی کردند که براساس پیش‌بینی‌های  صورت گرفته میزان برداشت درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی خواهد داشت.

رئیس شیلات گناوه گفت: زمان برداشت میگو در استخرهای ذخیره شده پایان شهریور امسال است که پس از تحویل به مراکز عمل‌آوری  و بسته‌بندی به خارج کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: مزارع  پرورش میگوی این شهرستان علاوه براینکه در زمینه تولید دارای جایگاه خاصی در سطح کشور و استان بوشهر است، زمینه ایجاد اشتغال یکهزارو ۲۰۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده‌است.

ابراهیمی یادآورشد: پرورش دهندگان در مزارع میگوی این شهرستان براساس شیوه‌نامه‌های تعیین شده اقدام به ذخیره سازی کردند و  زیرنظر این اداره و دامپزشکی بازدیدهای فنی و بهداشتی می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید