Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

آمادگی کامل بوشهری ها برای مبارزه با هجوم ملخ‌

معاون بهبود تولیدات گیاهس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هنوز با هجوم ملخ در استان رو به رو نشده‌ اما امکانات را برای مبارزه با آن فراهم کرده‌ایم.

آمادگی کامل بوشهری ها برای مبارزه با هجوم ملخ‌

خسرو عمرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هجوم ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر احتمال دارد امسال و سال آینده زودتر از سال گذشته باشد.

وی از افزایش هجوم ملخ‌های صحرایی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بخشی از ملخ‌ها از کشور‌های هند و پاکستان به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد می‌شود، و بخش دیگری از هجوم این حشرات از شبه جزیره عربستان به جنوب کشور صورت می‌گیرد.

عمرانی ابراز امیدواری کرد: اراضی استان با هجوم دوباره ملخ‌ها مواجه نشوند، اما تاکیدکرد آمادگی‌های لازم در گروه‌های ردیاب و سمپاش استان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی وجود دارد.

وی گفت: در دو سال گذشته عملیات موفق مبارزه با ملخ‌های صحرایی در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهر انجام گرفت و تجربیات خوبی در این زمینه کسب کردیم.

عمرانی پیش از این هم اشاره کرده بود در هجوم ملخ‌ها که زمستان و بهار گذشته رخ داد حمله این حشرات وسیع‌تر بود به طوری که گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال بود، اما تجربه قبلی باعث شد سطح مبارزه کمتر و زمان آن کوتاه‌تر باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید