Iranian Agriculture News Agency

امکان ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو میگو در استان بوشهر فراهم شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: امکان ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو میگو در استان بوشهر فراهم شد.

امکان ذخیره‌سازی دو مرحله‌ای لارو میگو در استان بوشهر فراهم شد

حسین احمدی در خصوص انتقال لاروهای نرسری شده در گفت و گو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: در طی این فرآیند از پست لاروهای یک تا ۱۰ یک بار نمونه گیری و آزمایش و بعد از ۴۰ روز نگهداری در تانک‌های مرکز تکثیر به عنوان مرکز نرسری ، مجدداً تست PCR از لاروها انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر عنوان کرد: با نظارت دامپزشکی مزرعه مقصد برای تحویل گیری لاروهای نرسری (نوزادگاهی) شده ضدعفونی و آماده سازی لازم را انجام داده و ذخیره سازی لاروها پس از اخذ مجوز از تیم کارشناسی دامپزشکی، شیلات و نماینده اتحادیه برای مرحله دوم پرورش انجام می‌شود.

احمدی در خصوص فرآیند این فعالیت در سال آینده اشاره کرد: فعالان این عرصه که در سال آینده قصد ذخیره سازی دو مرحله‌ای را دارند باید از قبل و طبق برنامه زمانی مشخص و بر اساس تقویم پرورش سازمان دامپزشکی اعلام کنند.

وی افزود: در واقع پس از انجام مرحله اول نرسری، در بین مرحله اول و دوم (یک تا ۱۵ مرداد) مزرعه خشک، ضدعفونی و آماده سازی شود و سپس لاروریزی مرحله دوم انجام شود.

احمدی گفت: با انجام فرآیند سال جاری به صورت پایلوت و نمونه موافقت شد و در سال آینده نرسری در مزارع تکثیر نخواهد بود و صرفاً مجوز به مزارعی که زیر ساخت مناسب برای این فعالیت آماده کرده باشند داده خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید