Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

طعمه سموم تا ده روز آینده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرف مدت یک هفته تا ده روز طعمه سموم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

طعمه سموم تا ده روز آینده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: یکی از مهمترین آفات محصولات کشاورزی جوندگان هستند که امسال در سطح استان زیاد شده است.

وی اضافه کرد: جمعیت جوندگان در سال‌جاری به‌صورت نیمه طغیانی است.

خسروعمرانی با اشاره به اینکه سموم در طول سال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد بیان کرد: در طول سال سموم را در اختیار کشاورزان برای از بین بردن جوندگان قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: امسال باتوجه به شرایط اقتصادی هنوز طعمه سموم در اختیار مراکز در شهرستان‌ها قرار نگرفته است که با پیگیری‌ها ظرف یک هفته تا ده روز این سموم در اختیار مراکز قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی مزارع در استان خود کشاورزان باید نسبت به تله گذاشتن و تهیه طعمه سموم برای سالم نگه داشتن محصولات خود اقدام کنند.

عمرانی با اشاره وجود موش در شمال استان اذعان کرد: در شمال استان از گناوه تا رودحله معمولا موش زیاد است که امسال زیاد به چشم نخورده است.

وی تصریح کرد: در آبان ماه که فصل کشت در این مناطق است طعمه سموم در اختیار مراکز جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.

معاون بهبود گیاهی جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان توزیع این سموم طبق ارزیابی کارشناسان انجام می‌شود، گفت: در جنوب استان مشکل جوندگان وجود ندارد و بیشتر در مناطق شمال و مرکز استان وجود دارند که همواره با تدابیر کارشناسان موضوع برطرف می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید