Iranian Agriculture News Agency

دومین کارخانه تولید جوجه کشور درگناوه آماده افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: با هدف تکمیل زنجیره تولید گوشت سفید دومین کارخانه تولید جوجه یک روزه در جنوب کشور و نخستین کارخانه در استان بوشهر هفته درروستای کوهک بخش ریگ این شهرستان برای افتتاح در هفته دولت امسال آماده شد.

دومین کارخانه تولید جوجه کشور درگناوه آماده افتتاح شد

عباس تخم افشان در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: احداث کارخانه تولید جوجه یک روزه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که در اتمام و تحقق آن علاوه بر پیگیری و سرمایه‌گذاری شخص متقاضی، مسئولان استانی و کارگروه شهرستانی از جمله فرماندار، مدیریت جهادکشاورزی و  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پیگیری و حمایت وافری انجام دادند.

وی اظهار کرد: این کارخانه جوجه یک روزه توسط بخش خصوصی با حمایت دولت با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر احداث شده‌است و امیدواریم با  بهره‌برداری از آن، جوجه مورد نیاز واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان بوشهر تامین و ضمن خودکفایی به استان‌های همجوار نیز صادر شود.

تخم افشان گفت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود  که از این میزان، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصد از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و بیش از ۸۰ میلیارد ریال به‌عنوان آورده از سوی متقاضی است.

وی افزود: هدف اصلی از تاسیس این کارخانه، تولید جوجه یک روزه برای تامین و تحویل به واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان گناوه است.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه بیان کرد: در مرحله بعدی،  واحدهای پرورش مرغ گوشتی، جوجه‌ها را پرورش داده و پس از آماده شدن برای کشتار به کشتارگاه طیور شرکت ضامن آهو که قرار است در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد تحویل شود.

وی گفت: کشتارگاه طیور ملیات کشتار، بسته بندی و انجماد مرغ را انجام داده و محصولات را برای مصرف به بازاهای هدف ارسال می‌کند.

تخم افشان اضافه کرد: افتتاح یک واحد پرورش مرغ گوشتی در روستای پوزگاه با ایجاد اشتغال ۱۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی کارخانه خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی بندر ریگ با ایجاد اشتغال ۳۰ نفر از جمله دیگر پروژه‌های شهرستان گناوه در هفته دولت است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید