Iranian Agriculture News Agency

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

آغاز برداشت 55 هزار تن لیموترش در استان بوشهر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با آغاز برداشت محصول لیموترش از سطح باغات استان پیش بینی کرد امسال بیش از 55 هزار تن از این محصول در استان بوشهر برداشت و به بازار عرضه شود.

آغاز برداشت 55 هزار تن لیموترش در استان بوشهر

سمیه فرحبخش افزود: از مجموع 4563 هکتار از باغات مرکبات استان، 3595 هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است که از این میزان 2782 هکتار بارور و 816 هکتار غیربارور هستند.

فرحبخش بیان نمود: بیشترین تولیدات مربوط به شهرستانهای جم، دشتی و دشتستان است و پیش بینی می‌شود امسال 55 هزارتن از این محصول در استان تولید شود.

وی اظهار کرد: ارقام لیموترش کشت شده در باغات استان ارقامی نظیر مکزیکن لایم، لیسبون و پرشین لایم است که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازارپسندی مطلوبی برخوردار هستند.

فرح‌بخش گفت: برداشت لیموترش از مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و لیموترشهای برداشت شده علاوه بر بازار مصرفی استان به سایر استانهای کشور نیز ارسال می گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف ارتقاء افزایش آگاهی باغداران و نیز اجرای عملیات به باغی در باغات در زمینه استفاده از نهال استاندارد، کاربرد شیوه نوین آبیاری، تغذیه گیاهی، مبارزه با علفهای هرز و آفات و بیماریها و مدیریت تنش های محیطی در باغات را از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استان اعلام کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید