Iranian Agriculture News Agency

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی بوشهر:

جهاد سازندگی الگوی مهندسی رزمی جهادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه جهاد سازندگی دکترین جمهوری اسلامی در عمران و آبادانی است، گفت: جهاد سازندگی الگوی مهندسی رزمی جهادی است.

جهاد سازندگی الگوی مهندسی رزمی جهادی است

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در گفت‌وگو باخبرنگار ایانا در استان بوشهر اظهار کرد: شاید در عظمت خدمات نهادهای انقلاب اسلامی هیچ نهادی به دو نهاد سپاه و جهاد نرسد.

وی تصریح کرد: این نهاد دوقلوی انقلاب، مظهر ایمان انقلابی و روحیه و مدیریت جهادی و سازندگی مادی و معنوی شدند و هر کدام در جایگاه خود الگوهایی ماندگار از حکمرانی ایمانی را به جای گذاردند.

هاشمی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی الگوی تربیت مدیر انقلابی است، بیان کرد: نوجوانان و جوانان نسل انقلاب طعم خوش‌خدمت به محرومان و عمران و سازندگی را در برنامه‌های جهاد سازندگی در روستاها یافتند و هزاران تشکل و نیروی انقلابی در این نهاد شکل یافته و تربیت شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته بسیاری از مدیران تراز اول نظام در سطوح عالی و میانی از تربیت‌شدگان جهاد سازندگی هستند.

وی اظهار داشت: کندوکاوی عمیق و جدی در این عرصه به ما نشان خواهد داد که جهاد سازندگی چه سهم عظیمی را در تربیت انقلابی و جهادی نسل دوم انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

هاشمی افزود: حکایت رزم رزم‌آوران و جهادگران جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، قصه جداگانه‌ای دارد، از مظلومیت و گمنامی و پُرکاری و خلاقیت انقلابی و ابتکار جهادی ده‌ها گردان مهندسی جهاد در جنگ باید صدها جلد کتاب و ده‌ها فیلم و مستند فاخر باید ساخته شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: حکایت بدن‌های آبکش شده در پشت دستگاه‌های مهندسی و ساختن جان‌پناه برای رزمندگان در عملیات مختلف یک الگوی تمام‌عیار و عینی و شگفت‌آور از ایثار و جهاد و شهادت‌طلبی سلحشورانه است.

وی اضافه کرد: البته هنر جهادگران به حرکت خلاقانه به سمت‌وسوی خودکفایی و استقلال هم ستودنی است و تجربه‌ای بی‌بدیل را فرا روی نسل امروز و آینده قرار می‌دهد، بدون تردید این بخش از جهاد جهادگران سازندگی طلایی‌ترین بخش است.

جهاد سازندگی، الگوی بسیج سازندگی

هاشمی گفت: کار تحقیقی و پژوهشی میدانی و گسترده‌ای می‌طلبد که مؤلفه‌های حرکت و مدیریت در جهاد سازندگی در دو دهه فعالیت درخشان آن بر صفحه کاغذ بیاید و با نگاهی انکشافی و جستجوگرانه گزاره‌های راهبردی و اصلی در تربیت نیروی جهادی، تعمیق روحیه جهادی، گسترش فرهنگ جهادی، استخراج و پیاده‌سازی و ساختاربندی ارائه شود.

وی اضافه کرد: محصول این کار دکترین نظام انقلابی در عمران و آبادانی و سازندگی در گام دوم خواهد شد، کاری که چندان توجهی به آن نشده است.

هاشمی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته دستور بسیج سازندگی را صادر کردند، بدون تردید بسیج سازندگی نمونه کلان و روزآمد جهاد سازندگی و گروه‌های جهادی قطعات خُرد و تکثیرشده جهاد سازندگی در دو دهه اول انقلاب هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برکات امروز جریان زلال بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی یادآور همان روحیه، همان فرهنگ و همان مدیریت سبک‌بال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید