Iranian Agriculture News Agency

خسرو عمرانی:

مبارزه با ملخ در استان بوشهر از ۳۳ هزار هکتار بیشتر شد

گروه‌های مبارزه با ملخ صحرایی تا کنون ۳۳ هزار و ۲۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان بوشهر را علیه این آفت سم‌پاشی کرده‌اند.

مبارزه با ملخ در استان بوشهر از ۳۳ هزار هکتار بیشتر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر ،  ملخ صحرایی که در ایران به آن ملخ دریایی هم می‌گویند اوایل اسفند پارسال وارد استان بوشهر شد و از همان ابتدا گروه‌های شناسایی و مبارزه دست به کار شدند تا کانون‌های این آفت به سرعت شناسایی و نابود شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: تا پایان دیروز (۲۴ اردیبهشت ۹۹) ۳۳ هزار و ۲۵ هکتار از زمین‌های استان بوشهر علبه ملخ سم‌پاشی شده است.

به گفته خسرو عمرانی، دیروز مبارزه با این آفت در ۹۰۰ هکتار از عرصه‌ها ادامه یافت و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان دشتی، ۳۶۰ هکتار از زمین‌های دیر و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های تنگستان سم‌پاشی شدند.

او ادامه داد: از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، ملخ فقط به سه شهرستان دیلم، کنگان و عسلویه نرفته است و هفت شهرستان دیگر را آلوده کرده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌گوید: با توجه به میزان حضور ملخ‌ها، بیشترین سطح مبارزه با این آفت با ۱۳ هزار و ۴۹۵ هکتار در شهرستان دشتی صورت گرفته که حدود ۴۱ درصد سطح مبارزه را شامل می‌شود و پس از آن دیر با هفت هزار و ۷۵۰ و دشتستان با ۶ هزار و ۴۵۶ هکتار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

عمرانی اشاره می‌کند: مبارزه با این آفت همچنان ادامه دارد و گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد باید منتظر حمله جدید ملخ‌ها در اواخر اردیبهشت باشیم.

به پیش‌بینی او، مبارزه با ملخ تا اوایل فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

به همت گروه‌های شناسایی و مبارزه تا کنون پای ملخ‌ها به مزارع و باغ‌ها باز نشده‌ است.

سال ۹۸-۹۷ پس از مدت‌ها کشورمان و از جمله استان بوشهر با هجوم ملخ رو به رو شدند و در این استان ۱۰۴ هزار هکتار از زمین‌ها علیه این آفت سم‌پاشی شدند.

امسال، هم هجوم ملخ‌ها بیشتر از سال گذشته شده و هم این آفت به سمت مناطق کوهستانی و سخت گذر رفته و آنجا تخم‌گذاری کرده که همین موضوع، مبارزه را دشوارتر ساخته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید