Iranian Agriculture News Agency

سیدمحمدرضا میر :

آمادگی کامل دولت برای مبارزه با موج جدید ملخ

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به پیش‌بینی موج جدید هجوم ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات آماده مبارزه با این آفت است.

آمادگی کامل دولت برای مبارزه با موج جدید ملخ

سیدمحمدرضا میر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در استان بوشهر گفت: پارسال و امسال حجم گسترده‌ای از ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور هجوم آوردند که تا امروز هفت استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان را درگیر کرده است.

میر با اشاره به این‌که گله‌های ملخ ۱۷۰هزار هکتار از زمین‌های این هفت استان را آلوده کرده‌اند، افزود: استان سیستان‌وبلوچستان با ۶۶هزار هکتار بیشترین آلودگی ملخ را دارد و پس از استان هرمزگان، استان بوشهر با بیش از ۲۶هزار هکتار آلودگی سومین استان آلوده به این آفت است که کار مبارزه شیمیایی در این سطح انجام شده و یا در حال انجام است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور این نکته را گفت که ما در آغاز راه هجوم و مبارزه با این آفت هستیم و حجم زیادی از مبارزه باقی مانده است.

او در ادامه افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از این آفت به کشور می‌آید که برای این تهدید چاره‌اندیشی شده و خود را برای سطحی معادل یک میلیون هکتار مبارزه شیمیایی آماده کرده‌ایم.

به‌گفته میر، موج جدید ملخ‌ها به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، هرمزگان و و بخشی از استان بوشهر هجوم خواهند آورد که ما آمادگی مبارزه را داریم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این‌که امیدواریم این موج مانند موج پارسال هیچ خسارتی به کشور وارد نکند، اضافه کرد: دو برابر سم مورد نیاز سال در کل کشور برای تمامی آفات مانند ملخ تهیه و انبار شده که همگی تولید داخل است و هیچ کمبودی در این باره نداریم.

سیدمحمدرضا میر با اشاره به این‌که در تمامی استان‌ها یک یا دو فروند هواپیمای سم‌پاش وجود دارد، گفت: تنها ۲۰ درصد عملیات مبارزه با آفات، هوایی و با بهره‌گیری از هواپیماست و ۸۰ درصد عملیات مبارزه زمینی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید