Iranian Agriculture News Agency

گله‌های بزرگ ملخ وارد دشت‌های استان بوشهر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از هجوم جمعیت گله‌ایی ملخ صحرایی به دشت‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده هفته آینده دسته‌جات و گله‌های بسیار بزرگ ملخ صحرایی از عربستان وارد ایران و دشت‌های استان بوشهر می‌شود.

گله‌های بزرگ ملخ وارد دشت‌های استان بوشهر می‌شود

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر با بیان اینکه  مبارزه با ملخ‌های صحرایی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده اظهار داشت: مقابله با ملخ‌های صحرایی در شرایط بسیار سخت کرونایی ادامه دارد و تیم‌های ردیاب و مبارزه کننده شبانه‌روز علیه این آفت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌های مهاجم در نقاط مختلف خاطر نشان کرد: تاکنون 26 هزار هکتار از زمین‌های استان بوشهردر عرصه ملی، منابع طبیعی و زارعی علیه ملخ سمپاشی شده‎اند.

وی،  به هشدارهای سازمان جهانی فائو درباره هجوم ملخ به مزارع پرداخت و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های  انجام شده اواخر هفته جاری تا اوائل هفته آینده دسته‌جات و گله‌های بسیار بزرگ ملخ صحرایی از عربستان وارد ایران و دشت‌های استان بوشهر می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه کار پایش و ردیابی ملخ‌ها توسط گروه‌ها و تیم‌های مختلف در استان انجام می‌شود افزود:به صورت مستمر کار پایش و ارزیابی اراضی کشاورزی در خصوص هجوم ‌ملخ‌ها ادامه دارد و به این آفت اجازه آسیب زدن به مزارع داده نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربا اشاره به سم‌پاشی زمینی علیه آفت ملخ مهاجم افزود: با وجود اینکه هواپیما برای سمپاشی در استان مستقر است اما به سبب اینکه بیشتر کانون‌های ملخ در مناطق سخت گذر و کوهستانی است، سمپاشی‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم به میزان کافی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در استان وجود دارد گفت: همزمان با مبارزه با ملخ‌های صحرایی، گروه‌های پایش نیز در مناطق مختلف فعالیت دارند تا اگر مورد جدیدی ماشهده شد عملیات مقابله انجام شود.

منوچهری، هدف مبارزه با ملخ‌ها را جلوگیری از آسیب به مزارع و باغات دانست و بیان کرد: کشاورزان و جوامع محلی در صورت مشاهده گروه‌های ردیاب ملخ  را مطلع کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید