Iranian Agriculture News Agency

سمیه فرح بخش:

سطح گلخانه‌های استان بوشهر به 400هکتار رسید

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال 98با احداث98.1هکتار گلخانه جدید ،سطح گلخانه های استان به 400هکتار و 446واحد رسید که شهرستانهای دشتی با سطح توسعه 45هکتار و شهرستان دیر با 24هکتار احداث گلخانه های جدید بهترین وضعیت سطح توسعه را به خود اختصاص دادند .

سطح گلخانه‌های استان بوشهر به 400هکتار رسید

سمیه فرح بخش روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: با ابلاغ 110هکتار توسعه سطح گلخانه در سال جاری به استان بوشهر، سطح گلخانه های استان تا پایان سال 99به 510هکتار خواهد رسید که پیش بینی می گردد از این سطح 112000تن انواع محصولات سبزی و صیفی تولید گردد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 97 ،302هکتارگلخانه در سطح استان وجود داشت عنوان کرد: از این سطح بالغ بر  59000تن محصولات سبزی و صیفی شامل گوجه فرنگی و خیار و 1میلیارد قطعه نشا تولید شده است که با توسعه سطح گلخانه تا پایان سال 98امکان تولید به88000 تن محصولات سبزی و صیفی با کیفیت و قابلیت صادرات و 1.1میلیارد قطعه انواع نشا در سطح استان بوجود آمده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر مهمترین اقدامات انجام شده در سال 98در زمینه ارتقای تولید محصولات گلخانه ای را واگذاری زمین به متقاضیان، صدور مجوز آبشیرین کن جهت مصارف گلخانه ای، پرداخت تسهیلات با کارمزد 7و 9درصد، تسهیل در روند صدور مجوزها، حذف استعلام های وقت گیر، برگزاری مستمر ستاد گلخانه و کارگروه تولید و اشتغال در سطح ستاد و کارگروههای شهرستانی گلخانه به ریاست فرمانداران برای رفع مسائل و مشکلات متقاضیان برشمرد.

فرح بخش از مزایای کشت در گلخانه و اصلاح الگوی کشت و انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی به محیط های کنترل شده گلخانه ای را افزایش بهره وری آب تا 5 برابر، افزایش عملکرد محصول تا 6برابر در واحد سطح نسبت به فضای باز ، مدیریت عوامل زیان رسان ، کاهش ریسک تولید و ایجاد اشتغال 10نفر به ازای هر هکتار عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در سال 99با توجه به اولویت کشت های گلخانه ای در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، شاهد ادامه روند توسعه گلخانه های استان به میزان 110هکتار باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید