Iranian Agriculture News Agency

۱۴ هزار هکتار از اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد‌

مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در اراضی استان بوشهر با تلاش جهادگران و کشاورزان ادامه دارد و تاکنون افزون بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی، کشاورزی و ملی استان بوشهر سم‌پاشی شده است.

۱۴ هزار هکتار از اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد‌

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، ملخ‌های صحرایی هر ساله از اواخر فصل زمستان به سمت مناطقی که رطوبت بیشتری دارد، مهاجرت می‌کنند و بوشهر یکی از استان‌های  است که شاهد ریزش این آفت محصولات کشاورزی است.

ملخ‌های صحرایی به تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی سبزه‌ها در اراضی مختلف خسارت وارد می‌کند که مقابله با این نوع آفت یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر 300 نفر به صورت مستقیم در قالب 55 اکیپ ردیاب و 20 تیم در مبارزه با ملخ‌ها فعال هستند.

14 هزار و 700 هکتار اراضی استان علیه ملخ صحرایی سم پاشی شد

محمد تقی منوچهری، از سم پاشی افزون بر 14 هزار و 700 هکتار اراضی استان علیه ملخ صحرایی خبر داد و اظهار داشت: اکنون  عملیات مبارزه با این آفت در  کانون‌های دشت پلنگ و پشت تنگ دشتی،درگو کاکی، درنگ دشتستان و خاییز تنگستان با تلاش شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی از بکارگیری 100 دستگاه سم‌پاش‌ علیه این آفت خبر داد و بیان کرد: تاکنون افزون بر 18 تن سم علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف شده است.

20 تن سم در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره شد

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 20 تن سم در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره شده است تصریح کرد: سال گذشته در سطح 104 هزار هکتار عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی انجام شد که امسال پیش بینی می‌شود 2 برابر سال قبل افزایش یابد.

منوچهری با اشاره به خروج پوره‌های آفت ملخ از کپسول‌های تخم افزود:عملیات کانون‌کوبی  پوره‌‌ها آغاز شده و تاکنون  بیشتر این پوره‌ها کانون‌کوبی شده و پیش‌بینی می‌شود عملیات مبارزه تا اواخر خرداد ادامه داشته باشد.

وی، از استقرار هواپیمای سم‌پاش علیه آفت ملخ خبر داد و بیان کرد: با وجود اینکه هواپیما سمپاش در استان مستقر است اما به سبب اینکه بیشتر کانون‌های ملخ در مناطق سخت گذر و کوهستانی است، سمپاشی‌ها به صورت زمینی  انجام می‌شود.

ملخ‌های صحرایی تاکنون آسیبی به محصولات کشاورزی وارد نکرده است

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهراز تامین اعتبار لازم برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ملخ‌های صحرایی تاکنون آسیبی به محصولات کشاورزی وارد نکرده است.

هجوم ملخ‌های صحرایی مهاجر  از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است که مبارزه تا نابودی این آفت با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و کشاورزان ادامه دارد.

با توجه به اینکه آفت ملخ صحرایی در درجه بندی‌های سازمان حفظ نباتات به عنوان یک آفت عمومی شناخته می‌شود مقابله همه جانبه تسریع یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید