Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

۹ هزار هکتار اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ادامه مبارزه با ریزش ملخ‌های صحرایی در شرایط سخت کرونایی خبرداد و گفت: تاکنون افزون بر ۹ هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است و این مبارزه با تلاش جهادگران ادامه دارد.

۹ هزار هکتار اراضی استان‌ بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، یکی از آفت‌هایی که این روزها برخی نقاط کشور از جمله استان بوشهر مورد تهدید قرار داده است ریزش و هجوم ملخ‌های صحرایی است.

بر اساس گزارشات فائو و مسئولان وزارت  جهاد کشاورزی ایران ، هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان و فارس از اواخر سال گذشته آغاز شده که طبق گزارش فائو، هجوم ملخ صحرایی نسب به مدت مشابه سال 1397 از شدت بیشتری برخوردار است.

 اکنون اکیپ‌های رصد، پایش و  مقابله با هجوم ملخ صحرایی  فعالیت خود را آغاز کرده‌‌اند که تاکنون این آفت با تلاش شبانه‌روزی جهادگران در این عرصه خساراتی به محصولات و اراضی کشاورزی وارد نکرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه مبارزه با هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر از اواخر بهمن‌ماه سال آغاز شده است اظهار داشت:عملیات سم‌پاشی در سال 1397 در سطح 104 هزار هکتار اراضی استان بوشهر انجام شد که این میزان  امسال به سه برابر افزایش می‌یابد.

در استان بوشهر 300 نفر به صورت مستقیم در قالب 55 اکیپ ردیاب، 20 تیم در مبارزه با ملخ‌ها فعال هستند

محمد تقی منوچهری با بیان اینکه جهادگران، جهاد کشاورزی در حالی که با کرونا مبارزه می‌کنند با آفت کشاورزی در ستیز هستند افزود: در استان بوشهر 300 نفر به صورت مستقیم در قالب 55 اکیپ ردیاب، 20 تیم در مبارزه با ملخ‌ها فعال هستند.

وی، با بیان اینکه تاکنون در سطح 9 هزار و 200 هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است گفت اکنون ریزش ملخ‌ها در 5 کانون دشت پلنگ و پشت تنگ دشتی،درگو کاکی، درنگ دشتستان و خاییز تنگستان است که عملیات مبارزه با تلاش جهادگران، جهاد کشاورزی  در این کانون‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون خساراتی به اراضی کشاورزی استان بوشهر وارد نشده است تاکید کرد: اکنون در شرایط سخت کرونایی، اکیپ‌های پایش و مبارزه کننده، با 100 دستگاه سم‌پاش‌ پشت تراکتوری، فرغونی ، یو.ال.دی، اﺗﻮﻣـﺎﻳﺰر، ﻣﻴﻜﺮوﻧﺮ و دیگر سم‌پاش‌‌ها علیه این آفت اقدام می‌کنند.

تاکنون افزون بر 13 تن سم علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف شده است

منوچهری، از تامین سم مورد نیاز خبر داد و بیان کرد: تاکنون افزون بر 13 تن سم علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر مصرف شده است و این در حالی است که 20 تن سم در انبار برای مبارزه با ملخ ذخیره شده است.

وی، با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در استان همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد:پیش بینی می‌شود سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی افزون بر 330 هزار هکتار افزایش یاید.

 با توجه به توصیه‌های سازمان فائو در حجم ریزش ملخ صحرایی همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و تامین اعتبارات لازم امری مهم و ضروری است.

در ایامی که  مردم برای پیشگیری از انتشارویروس کرونا در خانه  می‌مانندگروه‌های مبارزه با ملخ در مناطق مختلف حضور دارند تا از آسیب زدن به مزارع و باغ‌ها در راستای تامین امنیت غذایی  جلوگیری کنند که این نوع خدمات شبانه‌روزی جهادگران در خور قدردانی و تحسین است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید