Iranian Agriculture News Agency

محمدتقی منوچهری:

برداشت گندم در استان بوشهر آغاز شد

برداشت گندم از سطح ۱۰۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم در استان بوشهر از روستای "شیبرم" در بخش بردخون شهرستان دیر آغاز شد.

برداشت گندم در استان بوشهر آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۹، ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم رفت که از این میزان ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های شمالی (گناوه و دیلم) دچار خشکسالی و خسارت شد.

محمد تقی منوچهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شود.

وی بیان کرد: برای برداشت گندم در این استان ۶۰۸ دستگاه کمباین پیش بینی شده که از این شمار ۱۸ دستگاه بومی و ۵۹۰ کمباین  مهاجر از استان‌های همجوار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌ها تلاش شده همه جوانب بهداشتی لازم برای عوامل برداشت دیده شود.

منوچهری گفت: در زمان حاضر ۱۰ مرکز خرید برای جمع‌آوری گندم پیش بینی شده که از این شمار ۶ مرکز مربوط به اداره کل غله و خدمات بازرگانی و چهار مرکز نیز مربوط به تعاون روستایی است که این مراکز ظرفیت ذخیره ۱۶۰ هزار تن محصول گندم را دارند.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای اقتصاد قیمت گندم معمولی هرکیلوگرم ۲هزار و ۵۰۰ تومان و دوروم ۲هزار و ۶۰۰ تومان و افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید ۱ درصد پیش بینی شده‌است.

منوچهری یادآو رشد: سال گذشته ۱۴۳ هزار تن گندم در قالب ۱۶هزار و ۶۵۱ محموله غله خریداری و ۲۳۰ میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین تولید ۱۲ هزار تن بذر از سوی چهار شرکت بخش خصوصی که سال گذشته ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد، پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید