Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ‌ها در سه هزارو ۱۵۵هکتار عرصه‌های استان بوشهر انجام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دسته‌های ملخ مهاجم از اول اسفند ماه جاری وارد این استان شدند و ۹ شهرستان استان غیر از دیلم را درگیر کرد که تاکنون مبارزه با این آفت در سه هزار و ۱۵۵ هکتار از انجام شده‌است.

مبارزه با ملخ‌ها در سه هزارو ۱۵۵هکتار عرصه‌های استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی افزود: در زمان حاضر مبارزه با آفت ملخ صحرایی در شهرستان‌های جم، دیر، دشتی، تنگستان، دشتستان و گناوه در دست اجرا است. 

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۵ گروه مبارزه، ۳۰ گروه ردیاب، یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و ۱۰۰ دستگاه سمپاش زمینی در اختیار داریم که با همت مردم، شوراها، دهیاری‌ها کار سمپاشی و ردیابی ملخ‌های صحرایی را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

عمرانی بیان کرد: همچنین تاکنون ۴.۵ تن سم در استان بوشهر برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی مصرف شده‌است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه ملخ‌ بیشتر در شب ساکن است و پرواز کمتری دارد، به همین دلیل در زمان حاضر مبارزه با این آفت دراین استان بیشتر شبانه تا صبح زود انجام می‌شود.

عمرانی اظهار داشت: علاوه بر ۲۵ کانون آلوده سال جاری ۳۰ کانون آلوده از سال گذشته نیز وجود دارد که میزان مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود و با گرم شدن هوا کانون‌های سال گذشته زودتر فعال می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به مبارزه صورت گرفته با آفت ملخ صحرایی تاکنون این آفت به مزارع و باغ‌های استان بوشهر خسارتی وارد نکرده‌است.

عمرانی گفت: ملخ‌های صحرایی بالغ هستند و با تغذیه تخم‌گذاری می‌کنند به همین دلیل بیشترین و مهمترین مرحله مبارزه با این آفت در اردیبهشت ماه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی جهانی این است که دسته‌های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه‌جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید