Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با ملخ‌ها در مناطق کوهستانی بوشهر با سختی زیاد ادامه دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کوچ دسته‌های ملخ به مناطق کوهستانی صعب‌العبور این استان مبارزه با این آفت را سخت کرده است.

مبارزه با ملخ‌ها در مناطق کوهستانی بوشهر با سختی زیاد ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی افزود: در زمان حاضر دسته های ملخ به مناطق کوهستانی "طلحه "و "درنگ" شهرستان دشتستان، "شنبه" شهرستان دشتی و "خائیز" تنگستان رسیده اند و با توجه به شرایط محیطی و کوهستانی بودن منطقه عملیات سمپاشی با مشکلات زیاد ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی کانون ها و سخت گذر بودن منطقه امکان سمپاشی با هواپیمای سمپاش وجود ندارد به همین دلیل با وجود افزایش هزینه ها در حال هماهنگی برای استفاده از پهپاد برای سمپاشی این مناطق هستیم.

عمرانی اظهار کرد: در زمان حاضر ۵۵ گروه پایش و ردیابی و 20 اکیپ مبارزه در این استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در فعال و آماده باش هستند.

وی یادآور شد: دسته های ملخ مهاجم از اول اسفند وارد استان بوشهر شدند و ۹ شهرستان استان غیر از دیلم را درگیر و تاکنون حدود یکهزار و 25 هکتار عملیات مبارزه با ملخ ها انجام شده و همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ ها پس از توقف یک یا 2روز، جابه جا می شوند و این موضوع کار را برای مبارزه سخت و کند کرده است.

عمرانی گفت: تفاوت گله های ملخ این دوره با سال گذشته این است که آنها تقسیم و چند دسته شده اند و متمرکز نیستند و 24 ساعت پس از آلوده کردن یک منطقه، آنجا را ترک می کنند و در کانون های تولید آنها در شهرستان های دیر، جم، دشتی، دشتستان، تنگستان و بوشهر درگیرعملیات مبارزه هستیم و این مکان ها به عنوان کانون مبارزه با ملخ در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و 100دستگاه سمپاش زمینی در اختیار داریم که با همت مردم، شوراها، دهیاری ها کار سمپاشی در استان انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی جهانی این است که دسته های جدید ملخ از شمال آفریقا و شبه جزیره عربستان وارد کشور و استان بوشهر خواهد شد که میزان آنها سه برابر سال پیش است و تا چهار سال آینده درگیر مبارزه با ملخ خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید