Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۳۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر‌

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تهدید ملخ به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به اراضی استان بوشهر، مبارزه با این آفت در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی این استان آغاز شده است.

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۳۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر‌

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، خسرو عمرانی از ریزش ملخ‌ها به استان بوشهر از اول اسفند خبر داد و اظهار داشت: تمامی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر تحت ریزش آفت ملخ قرار گرفته که انتظار می‌رود همگان اعم از دستگاه‌های اجرایی، دولتی، شوراها، کشاورزان، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و قشرهای مختلف مردم با کارشناسان جهاد کشاورزی در امر مبارزه با ملخ همکاری کنند.

وی، میزان ریزش ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر دانست و تصریح کرد: علاوه بر کانون‌های سال گذشته کانون‌های جدید در عرصه ریزش ملخ فعال شده و پیش بینی می‌شود 3 برابر سال قبل هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از  مبارزه با این آفت در 300 هزار هکتار اراضی این استان خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با ملخ صحرایی، به دستور استاندار بوشهر ستاد بحران استان تشکیل شد و همه نهادها، دستگاهها، کشاورزان، کارشناسان و قشرهای مختلف مردم وارد عرصه مبارزه با ملخ شدند.

عمرانی، با اشاره به اینکه عملیات شبانه علیه ملخ‌ها مورد تاکید است گفت: اگر تا اواخر اسفند ماه تعداد ملخ‌ها کاهش نیابد و تا اردیبهشت تعداد ملخ‌ها افزایش یابد بحران در استان بوشهر گسترده‌تر می‌شود.

وی، از تامین سم به اندازه کافی خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 60 تن سم برای  استان بوشهر علیه ملخ‌ها نیاز است که تاکنون 20 تن تامین و آماده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از فعالیت 50 تیم تخصصی رد‌یاب برای مبارزه با ملخ خبرداد و تصریح کرد: 8 دستگاه یو.ال.وی به امکانات لازم مجهز شده و 2 هواپیما سم‌پاش برای سم‌پاشی هوایی در حال آماده‌سازی است.

عمرانی، با اشاره به ریزش ملخ در تمامی نقاط استان بوشهر افزود: در هجوم ملخ‌ها نخلستان‌ها، باغات مرکبات، مزارع گندم و جو، محصولات صیفی‌جات، دام‌داری‌ها، مراکز پروزش زنبور عسل در خطر وارد شدن خسارت قرار دارند که باید  مراعات لازم با هدایت کارشناسان انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید