Iranian Agriculture News Agency

تشدید خسارت آفات چوبخوار خرما در استان بوشهر

به دنبال تشدید خسارت آفات چوبخوار خرما در باغات خرمای شهرستان های تنگستان و دشتستان ، تصمیم گیری و برنامه ریزی همه جانبه این موضوع ضروری است.

تشدید خسارت آفات چوبخوار خرما در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به دنبال تشدید خسارت آفات چوبخوار خرما در باغات خرمای شهرستان های تنگستان و دشتستان و لزوم تصمیم گیری و برنامه ریزی همه جانبه برای مدیریت تلفیقی این آفات ، بازدیدی در بهمن ماه از باغات خرمای شهرستانهای تنگستان و دشتستان با حضور نمایندگان سازمان حفظ نباتات کشور، معاونت باغبانی وزارتخانه، موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری ، موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، موسسه آموزش معاونت ترویج وزارتخانه ، نمایندگان فرمانداری‌های تنگستان و دشتستان و همچنین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی انجام شد.

خسرو عمرانی افزود: در این بازدید وضعیت کنونی باغات، آثار خسارت آفت، اقدامات انجام شد و نتایج حاصله از آن اقدامات، همچنین اقداماتی که باید صورت پذیرد و لزو م همکاری تمامیدستگاههای مرتبط با این موضوع بررسی شد.

عمرانی اظهار کرد: از آنجا که یکی از دلایل اصلی تشدید فعالیت آفات چوبخوار خرما ، کاهش کمیت و کیفیت آب آبیاری نخیلات می باشد، بحث و تبادل نظرهایی در ارتباط با امکان کاهش شوری آب انجام شد.

وی گفت: این بازدید در سه اقلیم متفاوت با شرایط آب، خاک، اکولوژی و رقم متفاوت شامل بخش بوشکان دشتستان، حومه اهرم و آبپخش (طرح 171 هکتاری) انجام شد و پس از آن همه اعضا ی حاضر در بازدید در جلسه ستاد گیاهپزشکی با محوریت برنامه ریزی برای مدیریت تلفیقی آفات چوبخوار خرما ، در فرمانداری شهرستان دشتستان شرکت کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید