Iranian Agriculture News Agency

جابجایی دام بدون پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی قاچاق است

هر گونه جابجایی دام بدون پلاک و بدون اخذ گواهی بهداشتی چه در داخل استان و چه در مبادی ورودی وخروجی استان، به عنوان قاچاق محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

جابجایی دام بدون پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی قاچاق است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس شیوه نامه خرید، فروش، حمل و نگهداری دامهای زنده که در بهمن ماه سال گذشته و در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به تصویب رسید و پس از امضای رئیس محترم جمهور به همه استانها ابلاغ شد که همه مالکین دامهای زنده موظف به پلاک کوبی و ثبت دامهای خود در سامانه جامع هویت گذاری بوده و فرصت هویت گذاری نیز یک سال اعلام شد.

افشین قطبی افزود: با توجه به اتمام فرصت هویت گذاری، هر گونه جابجایی دام )گاو، اسب، شتر،گاومیش، گوسفند و بز( و صدور گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای جهت تردد دام بین تمام استانها و شهرستانها از تاریخ 15/11/98 منحصراً برای دامهایی که پلاک کوبی شده و اطلاعات آنها در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است، امکان پذیر است. لذا تمامی دامداران موظفند با مراجعه به عوامل هویت گذار در شهرستان و استان نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دامهای خود اقدام نمایند.

قطبی اظهار کرد: براساس شیوه نامه مذکور، استان بوشهر جزء استان های الف کشور )استان های مرزی( محسوب و جابجایی دام بین این استان با استان های همجوار از همان ابتدای ابلاغ شیوه نامه اجباری بوده و جابجایی دام بین استان با استان های همجوار منوط به پلاک کوبی و ثبت در سامانه بوده اما با توجه به پایان فرصت قانونی اعلام شده، از تاریخ 15/11/98لزوم پلاک کوبی مربوط به کل کشور بوده و در صورت مراجعه به استان های دیگر جهت خرید دام، حتماً نسبت به خریداری دام های پلاک کوبی شده و ثبت شده در سامانه جامع هویت گذاری اقدام و با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه، ضمن اطمینان از صحت پلاکهای درج شده روی گوش دام نسبت به اخذ گواهی بهداشتی حمل نیز اقدام کنند.

وی گفت: هر گونه جابجایی دام در داخل خود استان نیز منوط به پلاک کوبی و اخذ گواهی بهداشتی است و در صورت حمل بدون پلاک و بدون اخذ گواهی بهداشتی چه در داخل استان و چه در مبادی ورودی و خروجی استان، به عنوان قاچاق محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید