Iranian Agriculture News Agency

تولید محصولات کشاورزی گواهی شده در استان بوشهر

نخستین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان بوشهر صادر شد.

تولید محصولات کشاورزی گواهی شده در  استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، رییس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای اولین بار در استان بوشهر با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل استاندارد و با مشارکت بخش خصوصی برای محصول گوجه فرنگی به مساحت 5 هکتار و تولید 120 تن در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان صادر گردید.

عبدالحسین گرشاسبی گفت: این نشان با طی مراحل مختلف از جمله ثبت نام متقاضی در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ، نظارت مدیر کنترل کیفیت محصولات کشاورزی ، انجام آزمون آب و خاک و گیاه ، نهایتاً آزمایش محصول توسط شرکت بازرسی و اعطای پروانه کاربرد نشان حد مجازآلایندها از طرف اداره کل استاندارد صورت پذیرفت.

گرشاسبی افزود: از جمله اهداف اصلی اجرای طرح تولید محصول گواهی شده به حداقل رساندن باقیمانده سموم دفع آفات و بیماریهای گیاهی، کودهای شیمیایی ، فلزات سنگین و نیترات در محصولات کشاورزی می باشد ، ایجاد اعتماد عمومی و فرهنگ سازی جهت استفاده از غذای سالم از دیگر اهداف این طرح می باشد .

وی اظهار امیدواری نمود: کمپین تولید محصول گواهی شده با شعار " نه به آلاینده ها " با مشارکت کشاورزان و دستگاههای اجرایی ذیربط راه اندازی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید