Iranian Agriculture News Agency

کوچ زنبورداران مهاجر به استان بوشهر

از سال گذشته تاکنون حدود 3000 زنبوردار مهاجر از نقاط مختلف کشور به استان بوشهر وارد شده اند.

کوچ زنبورداران مهاجر به استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از سال گذشته تاکنون حدود 3000 زنبوردار مهاجر به دلیل شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب استان بوشهر از نقاط مختلف کشور به این استان وارد شده اند.

افشین قطبی افزود: زمستان ملایم و بهار زودرس و بارندگی مناسب طی سال زراعی98-97 باعث گردید که تعداد کم سابقه ای از زنبورداران درسال گذشته و امسال به استان کوچ نمایند.

قطبی افزود: کوچ زنبورداران در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله اول که از اواسط شهریورماه آغازمی شود، هدف ازآن تولید و برداشت عسل کناراست و مرحله دوم کوچ که بعد از اولین بارندگی و معمولا" در اواخر آبانماه و اوایل آذرماه صورت می گیرد، جهت تولید مثل و تکثیر جمعیت و تولید بچه کندو است که باعث حداقل دو برابر شدن جمعیت کندوها می گردد.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل کوچ زنبورستانها موضوع ماده 41 قانون نظام جامع دامپروری کشور تمام زنبورداران مهاجر موظف به رعایت قانون فوق الذکر در زمان کوچ می باشند و قبل از ورود به استان و قبل از اسکان زنبورستان باید مجوز دریافت نمایند.

قطبی گفت: بدیهی است زنبورداران خاطی که قوانین کوچ را رعایت نکرده و با ایجاد بی نظمی باعث ضرر و زیان به زنبورداران بومی و مهاجر قانونمند می شوند برابر مقرارت قانونی با آن برخورد خواهدشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید