Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی سیاست‌های راهبردی توسعه بیمه کشاورزی در شهرستان دیلم

کارگاه آموزشی ترویجی سیاست های راهبردی توسعه بیمه محصولات کشاورزی با حضور کشاورزان و دامداران شهرستان دیلم برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی سیاست‌های راهبردی توسعه بیمه کشاورزی در شهرستان دیلم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم گفت: کارگاه آموزشی ترویجی سیاست های راهبردی توسعه بیمه محصولات کشاورزی با حضور حسینی پناه مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان، فرماندار شهرستان، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، رییس بانک کشاورزی شهرستان،نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها وجمعی از کشاورزان و دامداران شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دیلم برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم افزود: در ین کارگاه آموزشی ضمن اشاره به پتانسیل های شهرستان در زمینه کشاورزی به بیان برخی از دلایل کاهش استقبال بهره برداران در سال های گذشته به امر بیمه محصولات کشاورزی پرداخته شد.

در این کارگاه آموزشی حسینی پناه مدیر محترم صندوق بیمه کشاورزی استان نیز بیمه را به عنوان چتر حمایتی دولت به بهره برداران بخش کشاورزی معرفی نموده و از کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان ماهی و میگو به عنوان مخاطبین امر بیمه در شهرستان یاد کردند.

حسینی پناه افزود: در حال حاضر صندوق بیمه کشاورزی استان در زمان رشد و شکوفایی قراردارد. وی ضمن تشریح دستورالعمل شرایط و تعرفه های جدید صندوق بیمه در زمینه های زراعت،دام و طیور و شیلات و آبزیان از مسئولین و کارشناسان و افراد مرتبط با بخش های مختلف کشاورزی خواستند که با ترویج فرهنگ بیمه گری در بین بهره برداران از طریق برگزاری دوره های آموزشی، ارتباط حضوری با بهره برداران و تبلیغات چهره به چهره، تبلیغات محیطی و تشکیل تیم های بازاریابی بیمه، نسبت به گسترش بیمه محصولات کشاورزی در سطح شهرستان تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیلم اظهار کرد: در ادامه کارگاه آموزشی، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با امر بیمه، منجمله شیلات و دامپزشکی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و همچنین کشاورزان و دامداران شهرستان در خصوص مسائل و مشکلات و موارد مرتبط با حوزه کاری خود در زمینه های مختلف بیمه، مطالبی را مطرح کردند.

وی همچنین گفت: در پایان این کارگاه آموزشی، فرماندار شهرستان دیلم با توجه به بروز حوادث طبیعی و همچنین مخاطرات پیش روی بخش کشاورزی، خواستار مشارکت فعال کشاورزان، دامداران و پرورش دهندگان میگو شهرستان در بیمه نمودن محصولات تولیدی خود شدند.

ناصری افزود: فرماندار دیلم همچنین از مسئولین مرتبط با امر بیمه در شهرستان خواستند که با برگزاری جلسات مستمر با شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و بهره برداران بخش کشاورزی و اطلاع رسانی مناسب از شرایط بیمه ای، نسبت به استفاده بهینه و مطلوب تر بهره برداران به منظور کاهش ریسک و خطرات احتمالی تلاش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید