Iranian Agriculture News Agency

اولین کشت مکانیزه گیاه دارویی سیاهدانه در استان بوشهر

برای اولین بار، کاشت گیاه دارویی سیاهدانه، توسط کارنده های مکانیزه در استان بوشهر اجرا گردید.

اولین کشت مکانیزه گیاه دارویی سیاهدانه در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کاشت گیاه دارویی سیاهدانه برای اولین بار در سطح دو هکتار، توسط کارنده های مکانیزه در روستاهای دهقاید و سرکره از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر اجرا گردید.

سمیه فرح بخش افزود: کشت مکانیزه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید، یکی از راهکارهای اقتصادی نمودن ظرفیت تولیدی این گیاهان در این استان می باشد.

فرح بخش برگزاری کارگاه آموزشی ویژه بهره برداران و حمایت های لازم در بحث تأمین بذر گیاهان دارویی از محل اعتبارات مربوطه را از عوامل موثر استقبال کشاورزان به کاشت گیاه دارویی سیاهدانه در سالجاری عنوان نمودند.

وی با توجه به روند افزایش مصرف و گرایش بیشتر مردم به مصرف گیاهان دارویی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی در استان بوشهر را یکی از ظرفیت های توانمند در حوزه فعالیت باغبانی دانستند که با استمرار در آموزش و ارتقاء دانش فنی کارشناسان و بهره برداران در این زمینه می توان ضمن برخورداری از تولیدات مختلف گیاهان دارویی، زمینه اشتغال و درآمدزایی را به ویژه در مناطق روستایی استان فراهم آورد.

فرح بخش با توجه به محدودیت آبی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی در استان بوشهر را با اهداف اصلاح الگوی کاشت و نیز تولید و اشتغال در مناطق روستایی، یکی از برنامه های مهم حوزه فعالیت باغبانی در استان عنوان نمودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید