Iranian Agriculture News Agency

اعلام آمادگی تشکل های زنبورداری جهت کاشت نهال کنار

در راستای توسعه زنبورداری و افزایش تولید عسل کنار در استان بوشهر، اتحادیه تعاونی های زنبورداری این استان جهت کاشت 4000 نهال درخت کنار با همکاری زنبورداران مستقر در استان، اعلام آمادگی نمودند.

اعلام آمادگی تشکل های زنبورداری جهت کاشت نهال کنار

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، ​معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در صورتیکه اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، نهال های مذکور را تولید و در اختیار اتحادیه زنبورداران قراردهد، این اتحادیه در نیمه دوم سال جاری توانایی کاشت بیش از 4000 نهال کنار را دارد و در سال های آتی با اجرای تمهیدات و هماهنگی های لازم این رقم افزایش خواهدیافت.

افشی قطبی افزود: مناطق کاشت نهال کنار با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعیین می شود. ولی پیشنهاد اتحادیه فوق الذکر در اولویت کاشت مناطق دشت وکوهستانی استان می باشد.

وی اظهار داشت: اهمیت توسعه کاشت درخت کنار علاوه بر حفظ و احیاء مراتع و جلوگیری ا ز فرسایش خاک، نقش موثری در تولید عسل کنار استان و تغذیه دام ها دارد. این درخت بومی استان و سازگار با شرایط اقلیمی استان و بسیار مقاوم در برابرشرایط نامناسب مانند خشکسالی و....می باشد.

قطبی گفت: تعاونی های زنبورداری شهرستان بوشهر- دشتستان- تنگستان- دشتی- دیر وجم، با همکاری زنبورداران داوطلب، کاشت نهال درخت کنار در اطراف محل سکونت خود را به عهده دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید