Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر:

دامداران ملزم به بیمه اجباری دام ها در مقابله با بیماری مشترک و واگیردار شدند

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، دامداران ملزم به بیمه اجباری تمامی دام های خود در مقابله با بیماری مشترک و واگیردار با پرداخت حداقل 50 درصد سهمیه بیمه گر می باشد.

دامداران ملزم به بیمه اجباری دام ها در مقابله با بیماری مشترک و واگیردار شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، محمدصادق یزدان شناس افزود: این طرح با هدف پوشش بیمه ای تمامی دام های کشور، ارتقا بهداشت عمومی و سلامت جامعه، پیشگیری از انتشار بیماری های مشترک، واگیردار و نوظهور، جبران به موقع بخشی از خسارت وارده به دامداران، ایجاد نظام پرداخت غرامت واحد و کارآمد و ارتقا دانش و توانمندسازی دامداران در کاهش ریسک و مدیریت خطرپذیری انواع بیماری ها انجام می گیرد.

یزدان شناس اظهار داشت: براین اساس تمامی دامداران موظفند نسبت به بیمه دام های خود اقدام نمایند و هرگونه خدمات رسانی به دامداران اعم از پرداخت تسهیلات، استمهال تسهیلات قبلی ، خدمات بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین تامین نهاده های دامی منوط به ارائه بیمه نامه توسط دامدار خواهد بود.

وی گفت: دامداران استان می توانند با مراجعهد به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان و یا بانک کشاورزی نسبت به ارائه درخواست بیمه برای دام های خود اقدام نمایند.

یزدان شناس افزود: بیمه اجباری براساس بیمه پایه است اما دامداران در صورت تمایل می توانند نسبت به بیمه تکمیلی دام های خود و پوشش کامل خطرات اقدام کنند.

 

وی اظهار داشت: براساس تفاهم نامه بین مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از پلاک های بین المللی  رقمی برای بیمه استفاده می شود و در صورتی که دامداران قبلا نسبت به هویت گذاری دام های خود اقدام کرده اند نیازی به پلاک کوبی مجدد و پرداخت هزینه مربوطه ندارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید