Iranian Agriculture News Agency

۷۰ میلیارد تومان مصوبات دولت در اجرا طرح نخلستان بوشهر پرداخت شد

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به مصوبات هیئت دولت در بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: از ۱۶۵ میلیارد تومان مصوبات طرح نخلستان بوشهر تاکنون ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

۷۰ میلیارد تومان مصوبات دولت در اجرا طرح نخلستان بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، مسعود خوارزمی‌نیا اظهار داشت: طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از 8700 هکتار اراضی کشاورزی زراعی شبانکاره دشتستان در مرحله نخست 2 هزار و 540 هکتار اجرا می‌شود که تاکنون 290 هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده است.

وی پیشرفت این طرح را 28 درصد دانست و بیان کرد: این عملیات تیرماه امسال اجرایی شد که با اجرا طرح ایستگاه پمپاژ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اجرا طرح آبیاری نوین و تحت فشار در اراضی نخلستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح نخلستان در 3 منطقه سعدآباد، آب‌پخش و کلل  در حال اجرا است که از 2400 هکتار اراضی سعدآباد 1950 هکتار آن شبکه فرعی آن اجرایی شده است.

خوارزمی‌نیا با اشاره به اینکه 650 هکتار این طرح در درون مزرعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در منطقه آبپخش و کلل دشتستان سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد و از 7 هزار و 700 هکتار در مرحله نخست 1050 هکتار شبکه فرعی آن دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اجرا طرح نخلستان در سطح 2400 هکتار اراضی سعدآباد بیان کرد: در اجرا این طرح 6500 هکتار اراضی آب‌پخش و 1200 هکتار منطقه کلل دشتستان تحت پوشش این طرح قرار گرفته شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تکمیل شدن 170 هکتار طرح نخلستان در آب‌پخش خبر داد و تصریح کرد: با برطرف شدن مشکل پمپاژ طرح نخلستان در سعدآباد 600 هکتار این طرح امسال تکمیل می‌شود.

خوارزمی‌نیا به مصوبات هیئت دولت در بخش کشاورزی استان پرداخت و گفت: از 165 میلیارد تومان مصوبات طرح نخلستان بوشهر تاکنون 70 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید