Iranian Agriculture News Agency

همایش آموزش ترویجی محصولات کودی شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور در استان بوشهر برگزار شد

سی ودومین همایش از سری ۵۰ همایش طراحی شده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در راستای ارائه آموزش‌های ترویجی برای استفاده از محصولات کودی با حضور ۱۰ تولید کننده برتر و دانش بنیان کودی ملی در شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر برگزار شد.

همایش آموزش ترویجی محصولات کودی شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، مدیر امور بازاریابی و مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور روز یکشنبه در این آئین گفت: این همایش در راستای خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از شرکت‌های تولید کننده داخلی و به خصوص شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.

محمد مهدی سعیدی افزود: کشاورزان برای تهیه کود با کیفیت و استاندارد باید کود مورد نیاز خود را از جای مطمئن تامین کنند که در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بسته کودی از طریق شرکت خدمات حمایتی برای کشاورزان مهیا و از طریق سه هزار و ۵۰۰ کارگزار فعال در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری این همایش‌ها دست واسطه‌ها در عمل کوتاه شود و کارگزاران و کشاورزان با ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولید کننده داخلی کود مورد نیاز خود را از تولید کننده دریافت کنند.

وی یادآورشد: با توجه به دستور و تاکید مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قرار گرفتن کودهای عالی و زیستی در سبد کودی کشاورزان؛ تلاش می‌شود کشاورزان و کارگزران با کودهای عالی و زیستی اشنا شنوندتا بتوانند از این کودها در مزارع و باغات خود استفاده کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: این همایش آموزشی ترویجی  با حضور ۱۰ شرکت برتر تولید کننده و دانش بنیان کود کشور شامل تولید کنندگان کودهای شیمیایی، عالی، زیستی، ترکیبی، بهبود دهنده خاک و ریز مغذی ها برگزار شده است.

خسرو عمرانی افزود:  این همایش با حضور کشاورزان پیشرو و تولید کننده عمده کشاورزی، کارگزاران توزیع کود، کارشناسان ، محققان، مدیران ستاد و شهرستانی و روسای ترویج جهاد کشاورزی برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تولید انواع کودهای کشاورزی، عرضه مستقیم و بدون واسطه کود از سوی تولید کنندگان و کارگزاران توزیع کود، عرضه مستقیم کود از سوی کارگزاران و ارائه آن به کشاورزان عمده استان که بتوانیم سبد متعدد غیر یارانه ای در کنار کودهای یارانه ای دراستان ایجاد و کشاورزان قدرت انتخاب انواع کودهای مختلف با قیمت حداقلی را داشته باشند، ایجاد امنیت و توسعه پایدار غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد اقتصادی کشاورز عنوان کرد.

عمرانی گفت:شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بعنوان یکی از شرکت‌های مبدا وظیفه تامین، تولید و توزیع کود را در کشور برعهده دارد و در زمان حاضر حدود یک میلیون تن کود اوره و ۵۰ درصد کود فسفاته ساده مورد نیاز کشور از این استان تولید و توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتقای استاندارد تولید، کنترل، پایش و رصد کودها، توسعه ناوگان حمل و نقل کودها برای تامین و توزیع به موقع کود، تامین به موقع کود مورد نیاز کشت قراردادی گندم و کلزا  و اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی از جمله هدفهای این شرکت است.

عمرانی افزود: رسیدن به این مهم جز با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی تولید کنندگان کود کشور در کنار کشاورزان، ارائه دستاوردهای تولید کود کشور، انعکاس خواسته ها و نیازهای کودی کشاورزان بدون واسطه امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خود را موظف می‌داند تنوع سبد کودی و توزیع به موقع در استان را برای کشاورزان انجام دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید