Iranian Agriculture News Agency

پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در استان بوشهر جذب شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پنج هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال اعتبار در حوزه تسهیلات کشاورزی استان بوشهر جذب شد.

پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در استان بوشهر جذب شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، شاپور رضایی در آئین معارفه سرپرست‌های مدیریت امور سرمایه‌گذاری و مدیریت امور برنامه و بودجه این سازمان اظهار داشت: پرداخت کامل سهم اعتبارات تخصیصی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با عاملیت بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر محقق شد.

وی بیان کرد: در مجموع حدود ۵۹ درصد تسهیلات پرداختی استان از محل تسهیلات مذکور با مجموع مبلغ ۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال در زیر بخش‌های کشاورزی استان جذب شد.

رضایی ادامه داد: عمده طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در بخش‌های صنایع تبدیلی و غذایی، شیلات و آبزیان، دام و طیور و تولیدات گیاهی بوده است.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی استان بوشهر در جذب به موقع سهم برای استان از این تسهیلات حائز رتبه اول کشوری در سطح استان‌ها شده است.

جذب کامل اعتبارات خرید بذر استان

رضایی گفت: اعتبارات خرید بذر استان در سال جاری به صورت صد درصد جذب شد که با توجه به اهمیت تولید محصول استراتژیک گندم، پرداخت تسهیلات خرید بذر با مجموع مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های تولید کننده بذر استان موجب تضمین تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان استان در زمان کاشت پاییزه، کشت به موقع و افزایش تولید می‌شود.

وی افزود: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات خرید بذر تنها استانی است که موفق به عقد قرارداد سهم کامل تسهیلات ابلاغی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طی دو مرحله ابلاغ اعتبارات امهال تسهیلات خسارت دیدگان ناشی از خشکسالی از محل منابع بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه نیز تا کنون ۴۲۸ میلیارد ریال معادل ٩٩ درصد اعتبارات ابلاغی جذب شد.

وی گفت: استان بوشهر در این بخش حائز رتبه سوم در سطح کشور می‌باشد و اکنون نیز در حال پیگیری برای افزایش سهم استان و استفاده از منابع متمرکز هستیم.

حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

رضایی در خصوص اعتبار سرمایه در گردش تأمین نهاده‌های تولید دام و طیور و شیلات افزود: در راستای کاهش تبعات ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولید در سال جاری در بخش‌های دام و طیور و آبزیان و حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان نیز تاکنون مبلغ هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و هم اکنون نیز در حال پذیرش درخواست متقاضیان هستیم.

در این آئین مصطفی قائدی به عنوان سرپرست مدیریت امور سرمایه‌گذاری و عبدالحسین خلعتی به عنوان سرپرست مدیریت امور برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر معارفه شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید