Iranian Agriculture News Agency

زمان ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان بوشهر مشخص شد

مدیرکل‬ منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، ۱۵ آبان‌ماه را به عنوان زمان ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان بوشهر اعلام کرد.

زمان ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان بوشهر مشخص شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مدیریت کوچ پاییزه مراتع استان بوشهر اظهار داشت: مراتع از سرمایه‌های بزرگ ملی و نعمات الهی و حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از آن وظیفه‌ ای همگانی است.

وی اضافه کرد: هدف برنامه مدیریت و کنترل کوچ پیشگیری از ورود و چرای زود هنگام دام و مازاد بر ظرفیت در مراتع است و رعایت زمان مناسب بهره برداری نقش مؤثری در حفاظت از این منابع و بهبود معیشت مرتع‌داران سخت‌کوش دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد:  در همین راستا و به منظور ایجاد نظم و رعایت مقررات در آستانه ورود و کوچ بهاره دامداران به مراتع استان، انتظار می‌رود که دامداران به مقررات تعیین شده توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تاریخ ورود دام به مراتع روستایی و عشایری استان از ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱  تعیین شده و اکیپ‌های ثابت و سیار در مبادی ورودی استان از ورود دام قبل از تاریخ مقرر اکیداً جلوگیری می‌کند.

برخورد با ورودهای غیرمجاز

گرشاسبی تاکید کرد: دامداران کوچ‌رو هنگام ورود به مراتع قشلاقی استان از مراتع ییلاقی استان‌های هم‌جوار باید دارای پروانه چرای تمدید شده معتبر و یا کتابچه طرح مرتعداری باشند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده ورود دام بدون پروانه یا زودتر از موعد، با متخلفین طبق قانون رفتار و به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، هر واحد دامی مبلغ پنج میلیون ریال جریمه خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: از همه شرکت‌های حمل و نقل درخواست می‌شود قبل از صدور هرگونه مجوز حمل دام با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هماهنگی کنند.

گرشاسبی گفت: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه‌ روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارش‌های عموم مردم و مرتع داران در مورد تخلفات احتمالی از مقررات کوچ پاییزه در سطح استان بوشهر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید