Iranian Agriculture News Agency

۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان بذر استان بوشهر پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به پنج شرکت تولید کننده بذر گواهی شده گندم در این استان با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شد.

۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان بذر استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، شاپور رضایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بوشهر تنها استانی است که ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی تسهیلات خرید بذر را جذب و پرداخت کرده است.

وی اظهارداشت: پرداخت تسهیلات خرید بذر باتوجه به اهمیت تامین و تولید به موقع بذر مورد نیاز مزارع استان به عنوان یکی از نهاده‌های اصلی تولید نقش موثر و بسزایی در کشت به موقع کشاورزان دارد .

رضایی گفت: تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کاشت غلات استان  کمک شایانی به افزایش تولید، درآمد و بهبود معیشت کشاورزان و به ویژه افزایش ضریب امنیت غذایی خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:میزان بذر خریداری شده از سوی پنج شرکت تولید کننده بذر گواهی شده گندم در سالجاری بالغ بر ۱۲هزار تن است.

رضایی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۱۴هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم آبی و ۹۰ هزار هکتار نیز به زیر کشت گندم دیم می‌رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید